۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳

انفجار بمب در آتن بدون تلفات

رسانه‌های محلی از انفجار بمبی در یکی از میادین آتن، پایتخت یونان خبر دادند که البته این انفجار ظاهرا هیچ تلفاتی نداشته است.
کد خبر : ۲۷۰۵۰۳

صراط: رسانه‌های محلی از انفجار بمبی در یکی از میادین آتن، پایتخت یونان خبر دادند که البته این انفجار ظاهرا هیچ تلفاتی نداشته است.

رسانه های محلی اعلام کردند، در حوالی میدان «سینتاگما» در آتن، پایتخت یونان بمبی منفجر شده که طی این انفجار به کسی آسیبی وارد نشده است.

این خبر را روزنامه یونانی «کاتیمرینی» (Kathimerini) منتشر کرده است.

بنا به این گزارش، ماده انفجاری حاوی تایمری بوده که در داخل یک کوله پشتی قرار داشته و بمب در نزدیکی ورودی دفتر فدراسیون بازرگانی یونان، در آتن منفجر شده است.

میدان سینتاگما در قلب شهر آتن، در اوایل ماه میلادی جاری شاهد اعتراضات خشونت‌بار معترضان ناراضی از اقدامات ریاضتی دولت یونان بود که طی آن این معترضان اقدام به پرتاب بمب‌های دست‌ساز علیه پلیس نمودند.

این روزها سراسر اروپا در هراس و وحشت از احتمال وقوع حملات تروریستی در جای جای شهرهای اروپایی به سر می‌برد. در اکثر شهرهای اروپا اعلام وضعیت فوق‌العاده شده است. این شرایط پس از حملات 13 نوامبر در پاریس بر کشورهای غربی که اکثرا به حمایت از گروه‌های تروریستی در خاورمیانه پرداخته‌اند، حاکم شده است.

شامگاه روز جمعه (22 آبان) حمله گروهی از افراد مسلح به یک استادیوم،‌ یک رستوران و یک تالار موسیقی در شهر پاریس، به مرگ نزدیک به 130 تن منجر شد و بیش از 350 تن را نیز زخمی کرد.

گروه تروریستی داعش مسئولیت این عملیات را بر عهده گرفته و اعلام کرده است که این «آغاز طوفان» است.

در پی این حملات زمزمه‌هایی از احتمال افزایش حضور نظامی غرب در منطقه مطرح شده است. درخواست فرانسه از ناتو یا اعزام نیروهای واکنش سریع به سوریه از جمله اقدامات احتمالی است که گفته می‌شود ممکن است در دستور کار پاریس قرار گیرد.

منبع: فارس