۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۳
تناقضات ادامه دارد

بالاخره روحانی بهتر است یا لیدر جریان اصلاحات؟!

دهقان اظهار کرده بود:‌ اگر دو سال ابتدائی دولت اصلاحات و دو سال ابتدائی دولت آقای روحانی را با هم مقایسه کنیم، عملکرد دولت آقای روحانی به مراتب بهتر از دولت اصلاحات بوده.
کد خبر : ۲۷۰۷۱۲
صراط: علیرضا محجوب، از نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی، اخیراً در بخشی از گفت‌وگوی خود با خبرگزاری ایسنا اظهار کرده است: عمل آقای دکتر روحانی به گواهی اتفاقات در سه سال گذشته، در صیانت از حقوق انسان‌ها، آزادی‌ها و برداشت‌های کلی از انقلاب اسلامی ممتاز بوده؛ بنابراین در این انتخابات نیز باید نقش او را ممتاز دانست.

قبل او نیز، غلامعلی دهقان، سخنگوی حزب اعتدال و توسعه طی مصاحبه‌ای اظهار کرده بود:‌ بنده با احترام کامل به رئیس دولت اصلاحات باید عنوان کنم که اگر دو سال ابتدائی دولت اصلاحات و دو سال ابتدائی دولت آقای روحانی را با هم مقایسه کنیم، عملکرد دولت آقای روحانی به مراتب بهتر از دولت اصلاحات بوده و به نوعی قابل مقایسه نیست.

در ابتدای آغاز به کار دولت رئیس‌جمهور روحانی نیز در یکی از ویژه‌نامه‌های روزنامه اعتماد این عبارت در کلام یکی از چهره‌های مصاحبه شونده آمده بود که «روحانی مثل لیدر اصلاح‌طلبان نیست که از پشت دیوار کتابخانه ملی آمده باشد»!

در کنار این تعابیر تعریف‌گونه اما گویا برخی اصلاح‌طلبان ستادی چنین اعتقادی ندارند.

این، محمدرضا تاجیک، مشاور رئیس دولت اصلاحات بود که زمانی در مصاحبه با روزنامه شرق و در پاسخ به این پرسش که عده‌ای معتقدند دولت روحانی در مقایسه با دولت خاتمی عقلانی‌تر عمل می‌کند. آیا اعتدال به معنای عقلانی عمل‌کردن است؟ گفته بود: این ادعا بنیانی ندارد؛ تجربه یک‌سال گذشته نیز نشانی از این شناسه و تمایز ندارد.

نفر بعدی، ابراهیم اصغرزاده، فعال سیاسی اصلاح‌طلب بود که دولت یازدهم را «رحم اجاره‌ای» برای اصلاح‌طلبان توصیف کرده بود.

سعید حجاریان، هم اظهار نظر مشهوری درباره دولت رئیس‌جمهور روحانی دارد مبنی بر اینکه «شکست روحانی شکست اصلاح‌طلبان نیست»!

این صحبت‌های اصلاح‌طلبان ستادی با آنچه دهقان و محجوب در صحبت‌های خود به‌کار برده‌اند تناقضی آشکار را به ذهن متبادر می‌کند که منبعی برای ارائه تحلیل‌های متفاوت و تفارق در جریان سیاسی خاص است

گفتنیست، محجوب در گفت‌وگوی اشاره شده همچنین گفته است: اصلاح‌طلبان راهی را پیش می‌روند که شخص آقای روحانی نشان دهد.

این اظهار نظر محجوب در عین آن بیان می‌شود که سخنگوی حزب اعتدال و توسعه چند روز قبل در مصاحبه‌ای اعلام کرد لیست اعتدالیون از اصلاح‌طلبان جدا خواهد بود.