۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۲

دعوا در جبهه مستقلین بر سر ریاست

در حالی که نائب رئیس خانه احزاب می‌گوید ترکیب هیأت‌رئیسه جبهه متحد مستقلین تغییر نکرده است علیرضا متانی می‌گوید، من رئیس جدید جبهه متحد مستقلین هستم.
کد خبر : ۲۷۰۹۴۰

صراط:  در حالی که نائب رئیس خانه احزاب می‌گوید ترکیب هیأت‌رئیسه جبهه متحد مستقلین تغییر نکرده است علیرضا متانی می‌گوید، من رئیس جدید جبهه متحد مستقلین هستم.

هیاهو و جنجال در جبهه متحد مستقلین با ادعای تخلف و بی‌اخلاقی برخی از اعضا این جبهه از روزگذشته حالت تندتری به خود گرفته است.

علیرضا متانی که می‌گوید من رئیس جدید جبهه متحد مستقلین هستم خبر از لغو عضویت دو حزب به رهبری قدرتعلی حشمتیان دبیرکل جمعیت مستقلین ایران و اسماعیل ابراهیمی دبیرکل جمعیت اصلاح و توسعه داده است.

وی تصریح کرد: آقای حشمتیان را به این دلیل اخراج می‌کنیم که لیست انتخاباتی وی متمایل به اصلاح‌طلبان تندرو است.

قدرتعلی حشمتیان اما نظر دیگری دارد و می‌گوید که شما علی مطهری، کاظم جلالی و موسوی لاری را اصلاح‌طلب تندرو می‌دانید؟

وی البته در مورد هیأت رئیسه جدید جبهه متحد مستقلین که آقای متانی ادعای ریاست جدید آن را دارد نیز گفت: که مگر می‌شود چهار حزب دور هم بنشینند و بگویند هیأت رئیسه تغییر کرده است.

حشمتیان که نایب‌رئیسی خانه احزاب را به عهده دارد و منتخب فراکسیون مستقلین و اعتدال‌گرایان خانه احزاب برای مجمع عمومی عادی شده بود ادامه داد: جبهه متحد مستقلین جبهه جدیدی نبوده و نیست و این جبهه در دوره پنجم مجلس در سال 1376 با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند خیر دنیا و آخرت شما در این است که آزاد و مستقل باشید اعلام موجودیت کرده و از آن زمان تا دو ماه قبل از انتخابات خانه احزاب با نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی جلسات خود را تشکیل می‌داده است.

نایب‌رئیس خانه احزاب ادامه داد: در آن زمان آقای فایضی دبیرکل کانون همبستگی و فرهیختگان ایران با دعوت از این‌جانب با آقای اسماعیل ابراهیمی، علی متانی، جعفر خداقلی‌زاده، علی مشکین‌خط، محمدزارع فومنی و سعید یاری از من خواستند که به جبهه متحد مستقلین بپیوندند که من هم به احترام دوستان پذیرفتم که مورد اعتراض نمایندگان ادوار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه من به اعتراض نمایندگان ادوار درخصوص عضویت این دوستان سکوت کردم، گفت: سکوت من تا انتخابات خانه احزاب ادامه داشت و در این انتخابات ابتدا در فراکسیون مستقلین اعتدال‌گرایان از بین 76 حزب و تشکل سیاسی مستقل 38 رأی آوردم و نفر اول فراکسیون شدم.

حشمتیان از تشکیل جبهه جدید دیگری به نام فراکسیون مستقلین و اعتدالگرایان خبر داد و گفت: جمعی از احزاب شهرستان‌های مختلف به دعوت اسماعیل ابراهیمی دبیرکل جمعیت اصلاح و تدبیر ایران جمع شدند و در نهایت جبهه جدیدی به نام جبهه مستقلین و اصلاح‌گرایان ایران اعلام موجودیت کرد.

رئیس جبهه متحد مستقلین خاطرنشان کرد:‌ من مؤسس جبهه متحد مستقلین بودم آنها نمی‌توانند عضویت بنیان‌گذار این تفکر را رفع کنند. ما به دنبال همدلی و همسویی و هماهنگی بین همه احزاب مستقل و معتدل هستیم.

متانی همچنین در گفت‌وگو با فارس لیست انتخاباتی جبهه مستقلین را رد کرد و گفت که ما قائل به این لیست انتخاباتی نیستیم که حشمتیان در واکنش به آن گفت: در رابطه با لیست منتشره 51 حزب، جمعیت و تشکل سیاسی از مجموع 80 حزب در انتخابات خانه احزاب این‌جانب را به‌عنوان رئیس فراکسیون مستقلین و اعتدال‌گرایان تهیه‌شده و من هم یک رأی بیشتر در آن نداشتم لذا دوستان را دعوت به تقوا و اخلاف اسلامی می‌کنم.

حشمتیان ادامه داد: بنده از زمانی که وارد عرصه سیاسی شده‌ام به‌عنوان یک رزمنده دوران دفاع مقدس فعالیت خود را ادامه داد و دنبال پست و مقام نبوده‌ام.

منبع: فارس