۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴
درباره شایعات اخیر

آیا جلیلی و خرازی از قم کاندیدا می‌شوند؟/ وسوسه رقابت با لاریجانی

در ماه های گذشته گروه های مختلف سیاسی تلاش کرده اند تا رقیبی برای علی لاریجانی در انتخابات مجلس شورای اسلامی در قم بتراشند.
کد خبر : ۲۷۱۲۶۰
گروه سیاسی صراط - در ماه های گذشته گروه های مختلف سیاسی تلاش کرده اند تا رقیبی برای علی لاریجانی در انتخابات مجلس شورای اسلامی در قم بتراشند.

به گزارش گروه سیاسی صراط، ابتدا شایعه شد که جبهه پایداری قصد دارد سعید جلیلی را به نامزدی در انتخابات مجلس از قم ترغیب کند تا رقیب لاریجانی شود. جلیلی البته به رسم عادت خود به چنین اخباری واکنش نشان نداد. اما پاسخ او مشخصا منفی است؛ چراکه اولا رویه و قصد جلیلی چنانکه از رفتارهای سیاسی او قابل درک است، نه نماینده شدن بلکه حضور در امور اجرایی است و بعید است او قصد داشته باشد در اسفند ماه چه از قم و چه از تهران کاندیدا شود مگر اینکه تغییری ناگهانی در تصمیمات او رخ دهد.

به جز هواداران جبهه پایداری، طیفی از اصلاح‌طلبان نیز چندی است رویای ائتلاف با لاریجانی را در سر می پرورانند. به اعتقاد این طیف، علی لاریجانی حتی می تواند سرلیست انتخاباتی آنان در تهران باشد؛ این اتفاق البته شدنی نیست؛ چراکه لاریجانی ظاهرا قصد کاندیداتوری از تهران را ندارد و به جز این، یک اصولگرای شناسنامه دار و شناخته شده است و به صرف چند همراهی او با برخی طرح های دولت روحانیف نمی تواند او را همسو با اصلاح طلبان قلمداد کرد.

آیا جلیلی و خرازی از قم کاندیدا می‌شوند؟/ وسوسه رقابت با لاریجانی

به موازات این تحلیل ها و تلاش ها، چندی پیش شایعه کاندیداتوری صادق خرازی از قم که رهبری طیف نواصلاح طلبان را بر عهده دارد، هم خبرساز شده بود. این موضوع البته تکذیب شد اما ظاهرا تمایل این گروه ها برای تراشیدن رقیبی برای لاریجانی در قم همچنان زنده است.

اما فارغ از دلایل ذکرشده، آنچه باعث شده افرادی مانند جلیلی یا خرازی فکر کاندیداتوری از قم را از سر خارج کنند، جایگاه تثبیت شده لاریجانی در این شهر و از جمله در میان علما و مراجع تقلید است که بعید به نظر می رسد بتوان دست کم در انتخابات اسفندماه آن را خدشه دار کرد؛ هرچند وسوسه جایگزینی او و دستیابی به این جایگاه همچنان احتمال سربرآوردن رقبایی جدید در روزهای باقی مانده تا انتخابات را زنده نگاه می دارد.

به این ترتیب باید منتظر ماند و دید در روزهای آتی، چه شخصیت های دیگری برای کاندیداتوری از  قم مطرح می شوند.
نظرات بینندگان
یک رزمنده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۱ - ۰۷ آذر ۱۳۹۴
۲۰
۲۳
جلیلی 5درصد رای دارد. بیخود بزرگش میکنید . ماهیت ........ بر مردم روشن شده محال است مردم به اینگونه اشخاص رای دهند .8سال کشور را به یک ویرانه تبدیل کردند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
آفرين. تو مجلس هم ابوترابي هرچي سوال ازش پرسيد بجاي پاسخگويي به مردم بله مردم من هم جزئي از مرم هستم، لبخند تحويل ميداد...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
اگر دکتر جلیلی کاندیدا شود قطعا"پیروز خواهد شد و مردم ولایت مدار قم به ایشان رای خواهند داد .
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
تو خوبی!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
درود بر جلیلی که سرسوزنی از حقوق مسلم ملت در مسئله هسته ای عقب نشینی نکرد و باج به شغال نداد .
دوست امام وانقلاب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۵ - ۰۷ آذر ۱۳۹۴
۱۴
۱۴
رهبرمعنوی این اقای جلیلی یعنی ....... که تادیروز مبارزه باشاه را حرام میدانست. وپس از رحلت حضرت امام شده سوپر انقلابی وتئورسین انقلاب؟!! ..................... چقدر رای دار؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۹ - ۰۷ آذر ۱۳۹۴
۱۹
۱۲
آنچه که مسلم است اینکه لاریجانی شانسی برای مجلس آینده نخواهد داشت .
شریف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۸ - ۰۷ آذر ۱۳۹۴
۱۱
۸
فکر نکنم جلیلی جلو بیاد چون در صورت شکست احتمالی در انتخابات مجلس هیچ وجهه ای برای شرکت در انتخابات های ریاست جمهوری آینده براش نمیمونه و به نظرم این ریسک رو نمیکنه. از طرف دیگه ماهیت مافیایی و تمامیت خواه این جبهه نزد مردم روشن شده و حتی اگه بخواد پا پیش بذاره در ابتدا باید از این گروه به قول اصلاح طلبان؛ تندرو دست بکشه