۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸

ضرر20میلیارد دلاری ترکیه‌از تنش باروسیه

عضو حزب جمهوری‌خواه خلق ترکیه گفت:ترکیه از مشاجره با روسیه ۲۰ میلیارد دلار معادل سه درصد تولید ناخالص داخلی این کشور ضرر می‌بیند.
کد خبر : ۲۷۲۲۲۷

صراط: عضو حزب جمهوری‌خواه خلق ترکیه گفت:ترکیه از مشاجره با روسیه ۲۰ میلیارد دلار معادل سه درصد تولید ناخالص داخلی این کشور ضرر می‌بیند.

به نقل از راشا تودی، عثمان بوداک عضو حزب جمهوری خواه خلق ترکیه گفته است تحریم‌های اقتصادی روسیه می‌تواند 20 میلیارد دلار معادل 3 درصد تولید ناخالص داخلی این کشور به ترکیه آسیب بزند.

عثمان بوداک گفته است ترکیه حدود 6 میلیارد دلار از محل صادرات و 7 میلیارد دلار از محل توریسم روسیه، درآمد دارد و همچنین تجارت چمدانی گسترده‌ای بین دو کشور رد وبدل می‌شود. با وجودی که از سال 2014 تجارت چمدانی دو کشور از 8.5 میلیارد دلار به 6 میلیارد دلار رسیده است، اما هم‌چنان رقم قابل توجهی تجارت به این‌ شکل وجود دارد که تحریم‌ روسیه به شدت آسیب خواهد زد.

به گزارش فارس، هفته گذشته ترکیه یک جنگنده هوایی روسیه را در مرز سوریه ساقط کرد. از آن موقع تنش‌ها بین دو کشور افزایش یافته و روسیه تحریم‌های اقتصادی را علیه این کشور وضع کرده است.

بعد ازآن پوتین دستور تحریم اقتصادی علیه ترکیه را صادر کرد که باعث شد، ارزش لیر ترکیه نیز به شدت افت کند و پیش‌بینی‌ها از افزایش افت بیش‌تر ارزش این پول در روزهای آتی حکایت دارد.

اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه چندین بار درخواست صحبت تلفنی با پوتین کرده، اما ایشان رد کرده است. اگرچه گفته می‌شد در حاشیه کنفرانس بین‌المللی تغییرات آب و هوایی در پاریس رؤسای جمهور دو کشور با هم ملاقات کنند، اما چنین نشد.

امروز ریانووستی گزارش داده است امروز وزرای خارجی روسیه و ترکیه در بلگراد دیدار خواهند کرد.

آیا این دیدار به برداشتن ابرهای تیره تنش‌ها، بین دو کشور خواهد انجامید؟

منبع: فارس
برچسب ها: صراط ترکیه روسیه