۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۱

نعمت زاده: صادرات زحمت می‌خواهد

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه برای صادرات نباید حزف زد و باید زحمت کشید چرا که وارد کننده خود برای خرید به سراغ ما نمی‌آید گفت: عموی من برای صادرات، فرش‌ها را به کول خود می‌گرفت و برای صادرات منم منم نمی‌گفت.
کد خبر : ۲۷۲۵۵۳
صراط: وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه برای صادرات نباید حزف زد و باید زحمت کشید چرا که وارد کننده خود برای خرید به سراغ ما نمی‌آید گفت: عموی من برای صادرات، فرش‌ها را به کول خود می‌گرفت و برای صادرات منم منم نمی‌گفت.

محمدرضا نعمت زاده در بیست و یکمین همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی کشور با اعلام این مطلب اظهار کرد: قران کریم برای مومنان شروط زیادی قائل شده است اما مهمترین خصیصه آن ایمان آوردن و بعد از آن عمل صالح است.

وی افزود: عمل صالح در واقع آن است که نتیجه عمل مشخص و نمود داشته باشد به طوری که اگر من نعمت زاده از توسعه صادرات صحبت می‌کنم فعالیتم واقعا نمود داشته باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه  تولید و صادرات از اعمال صالحه است، ادامه داد: 80 میلیون جمعیت در کشور داریم که 10 میلیون آنها فارغ التحصیلان و 4.5 میلیون مشغول به تحصیل هستند. همچنین میزان فارغ التحصیلان رشته مهندسی ما به اندازه کل اروپا است که در این شرایط باید فارغ التحصیلان را آموزش دهیم که به صورت کاربردی بتوانند فعالیت کنند.

نعمت زاده یاد آور شد: در گذشته نیز که من در پتروشیمی بودم این امر را پیاده کردم.

وی یادآور شد: یکی از زمینه‌هایی که اتاق بازرگانی می‌تواند در بخش توسعه‌ صادرات عمل کند تربیت کارشناسان صادراتی است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: در این زمینه باید از کارشناسان باتجربه استفاده کنیم به طوری که زمانی که بنده در پتروشیمی بودم معلم خارجی آوردم و کارشناسان کانادایی و انگلیسی به ایران آمدند.

نعمت زاده با بیان اینکه صادرات با مزایده انجام نمی‌شود بلکه برای تحقق آن باید مذاکره انجام داد، گفت: در زمینه صادرات باید مذاکره و تلاش کرد و با مزایده نمی‌توان صادرات داشت که این امر در 1+5 نمود دارد زیرا برخی می‌خواستند با مزایده مسائل را حل و فصل کنند اما این امر تنها با مذاکره قابل حل و فصل است.

وی با بیان اینکه من از خانواده تولیدکننده و صادرکننده فرش هستم، گفت: به یاد دارم عمویم فرش‌ها را بر دوش خود می‌گذاشت و تا سه طبقه بالا می‌برد و برای صادرات زحمت می‌کشید. عموی من برای صادرات منم منم نمی‌گفت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: برای صادرات نیز باید زحمت کشید و فکر نکنیم که وارد کننده خود برای خرید به سراغ ما می‌آید.

نعمت زاده گفت: یاد گرفتن بد نیست چرا ما آنقدر غرور داریم و باید اذعان داشت که برای صادرات نباید فقط حرف زد.

وی گفت: عموی بنده فرش‌های مختلف را برای کشورهای گوناگون مشخص می‌کرد و برای آلمان و فرانسه فرش باب خود را با توجه به مشتری که داشت طراحی می‌کرد و منم منم نمی‌گفت.

منبع: تسنیم