۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۱
لاریجانی:

گزارش آژانس نشانه رفتارهای دروغین غرب است

رئیس مجلس گفت: نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا پرده‌های نفاق مدرن را کنار زد.
کد خبر : ۲۷۲۷۳۷
صراط:  رئیس مجلس گفت: نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا پرده‌های نفاق مدرن را کنار زد.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی مجلس و در نطق پیش از دستور خود به نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی اشاره کرد و گفت: این پیام پرده‌های نفاق مدرن را که در پس روحیه استکباری قدرت‌های بزرگ قرار گرفته را کنار زد و بخش‌های مهمی از واقعیات را عیان نمود.

وی با بیان اینکه دنیای اسلام همیشه با خشونت‌های جاهلانه و تعصبات کور مبارزه کرده، افزود: گرفتاری تروریستی در منطقه معلول دسیسه‌های پشت صحنه حیله‌های دیکتاتور منطقه و سرویس‌های قدرت‌های بزرگ و نه اسلام ناب محمدی(ص) است.

رئیس مجلس با تاکید بر اینکه نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی به جوانان اروپایی مبنای جدیدی برای تعاملات دنیای اسلام و غرب را پی‌ریزی کرده است، اظهار داشت: این نامه براساس عقلانیت، حقیقت و احترام به فرهنگ‌ها استوار است.

لاریجانی تصریح کرد: مبارزه با تروریسم احتیاجی به لشکرکشی که غالبا اغراض دیگری را دنبال می‌کند، ندارد، بلکه این لشکرکشی‌ها عامل گسترش تروریسم خواهد شد.

وی مبارزه با تروریسم را نیازمند دست برداشتن از روحیه سیطره‌طلبی و تحقیر در منطقه دانست و اضافه کرد: مبارزه با تروریسم با احترام به حقوق مسلمانان و نه با حمایت از دیکتاتورهای حقیر محقق می‌شود.

رئیس مجلس تاکید کرد: برخی کشورها تصور می‌کنند که آشفته‌سازی منطقه مجالی را برای رویاهای آنها فراهم می‌کند، اما باید گفت که به‌ هم‌ ریختگی امنیتی در منطقه دامن خود آنها را نیز می‌گیرد و بحران را فراگیرتر خواهد کرد.

لاریجانی با بیان اینکه تحرکات اخیر در منطقه گوشه‌هایی از دست‌های پنهان در حمایت از تروریست‌ها را عیان کرده است، گفت: گرچه تابلویی که بلند کرده‌اند مبارزه با تروریسم است، اما از زمانی که داعش به عراق حمله کرد و سال‌ها در سوریه به جان مسلمانان افتاده بود، قرائن زیادی در همکاری برخی کشورها با تروریسم وجود داشت، اما در حال حاضر با ائتلاف‌های منطقه‌ای و دخالت نظامی این موضوع روشن‌تر شده است.

وی با اشاره به دخالت‌های نظامی ترکیه در عراق اظهار داشت: دخالت نظامی ترکیه در عراق آن هم با وجود مخالفت‌های دولت این کشور با هر عنوانی که مطرح شده، نتیجه‌ای جز مسئله‌سازی جدید و توجیه اقدامات تروریست‌ها در موصل نخواهد بود و حتی این‌طور به نظر می‌رسد که تلاش می‌شود شکل جدیدی به ماجرای شوم تروریستی در منطقه موصل داده شود.

رئیس مجلس اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران خیر و آرامش و امنیت منطقه را می‌خواهد و کشورهای منطقه را به همکاری صادقانه در مبارزه با پدیده تروریسم دعوت می‌کند.

لاریجانی تصریح کرد: فرافکنی آن هم پس از اقدامات ناپخته که به تازگی در منطقه شاهد آن بودیم مشکلات را افزایش خواهد داد.

وی با بیان اینکه کشورهای منطقه باید ارزیابی صحیحی از اتفاقاتی که در چند سال اخیر روی داده، داشته باشند، افزود: کشورهای منطقه باید با تصحیح اقدامات‌شان فضای همکاری را سامان دهند نه اینکه مسئله جدیدی درست کنند.

رئیس مجلس به راهپیمایی اربعین امسال اشاره کرد و گفت: در راهپیمایی اربعین محبان اهل بیت که یاد فداکاری‌های خاندان پیامبر(ص) و اراده قوی خود را در راه امام حسین(ع) نشان دادند در این مراسم نیز اراده مبارزه با مظاهر استکبار، نفاق و جهل را در حرکت میلیونی‌شان عیان کردند.

لاریجانی ضمن تشکر از مسئولان کشور عراق برای برگزاری مراسم اربعین، تاکید کرد: از مسئولان کشور دوست و برادر عراق که در ایجاد نظم و امنیت برای زائران امام حسین(ع) تلاش بسیاری کردند، سپاسگزاری می‌کنم.

وی از خدمات بخش‌های مختلف در جمهوری اسلامی ایران اعم از نیروهای انتظامی و نظامی، سازمان حج و زیارت، نیروهای امنیتی، وزارتخانه‌های کشور، بهداشت، راه و شهرسازی و استانداری‌های استان‌های مرزی و نیز هلال احمر تشکر کرد که در این مراسم با دقت و نظم به زائران خدمات‌رسانی کرده‌اند.

رئیس مجلس در ادامه به گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پیرامون برنامه هسته‌ای ایران اشاره کرد و گفت: این گزارش گرچه به برخی دعاوی غیرمستند اشاره کرده، اما در نهایت پذیرفته که در ایران هیچ شاهدی برای انحراف به سمت ساخت سلاح هسته‌ای در عمل نیافته که در بند 88 این گزارش، این مطلب ذکر شده و اذعان می‌کند که دعاوی طرح شده حداکثر در هر 3 تحقیق و آن هم تا سال 2003 میلادی بوده است.

لاریجانی با بیان اینکه این همه ادعا که می‌گفتند ایران به سلاح هسته‌ای دسترسی پیدا کرده و باید تحریم‌های سخت علیه این کشور وضع شود، چگونه با این سوال سازگار است، گفت: این گزارش نشانه رفتارهای دروغین و ستم غرب نسبت به ملت ایران در سال‌های اخیر است.

وی با ابراز امیدواری از اینکه شورای حکام براساس گزارش اخیر آژانس پرونده‌سازی ساختگی علیه فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای ایران را مختومه کرده و راه را برای اجرای توافق هسته‌ای هموار کند، خاطرنشان کرد: حال جای این همه سوال وجود دارد که این همه سر و صدا و تحریم‌ها که آمریکا و غرب در سال‌های اخیر به راه انداختند صرفا براساس ادعای حداکثر تحقیق در این امور بوده، بنابراین چه توجیهی برای ادامه تحریم‌ها با ارائه این گزارش می‌توانند، داشته باشند.

رئیس مجلس در پایان درگذشت برادر محمدحسین قربانی نماینده مردم آستانه اشرفیه را تسلیت گفت.

منبع: تسنیم