۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۴

زارعی: شروط رهبری نقض شده است

نماینده مردم تهران در مجلس با ابراز بی‌اطلاعی از ترکیب هیأت نظارت بر اجرای برجام گفت: چند بند از شروط تعیین شده رهبری برای اجرای برجام نقض شده است.
کد خبر : ۲۷۲۷۸۲

صراط:  نماینده مردم تهران در مجلس با ابراز بی‌اطلاعی از ترکیب هیأت نظارت بر اجرای برجام گفت: چند بند از شروط تعیین شده رهبری برای اجرای برجام نقض شده است.

علی اصغر زارعی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی امروز یکشنبه 15 آذر در تذکری شفاهی در صحن علنی مجلس گفت: مطابق بند 9 نامه مقام معظم رهبری به رئیس‌جمهور برای اجرای برجام هیأتی مسئول نظارت بر حسن اجرای برجام تعیین شده و باید بر شروط تعیین شده نظارت کند.

وی با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس از ترکیب این هیأت اطلاعی ندارند افزود: شنیدیم که رئیس مجلس نیز عضو این هیأت است بنابراین انتظار اطلاع‌رسانی از سوی او به نمایندگان مجلس را داشته‌ و داریم.

زارعی در ادامه تذکر شفاهی خود گفت: در طول دو ماه گذشته چند بند از شروط تعیین شده توسط رهبر معظم انقلاب برای اجرای برجام نقض شده و از ملاحظات دهگانه شورای عالی امنیت ملی هم اطلاعی نداریم. از این رو این هیأت باید پاسخ دهد که چگونه با وجود نقض شروط، سیر اجرای برجام در حال طی شدن است؟

وی در بخش دیگری از تذکر شفاهی خود در صحن علنی مجلس اظهار داشت: در پی گزارش آمانو متأسفانه شاهد ذوق‌زدگی بی‌مورد برخی افراد و رسانه‌های داخلی بودیم که تعجب‌برانگیز است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: در حالی که در این گزارش نظام جمهوری اسلامی متهم شده است که تا پیش از سال 2003 به دنبال سلاح هسته‌ای بوده است که این دوران دوره ریاست جمهوری آقای خاتمی و دبیری آقای روحانی در شورای عالی امنیت ملی است.

وی با اشاره به اینکه این بند از گزارش آمانو دوران ذکر شده را زیر سؤال می‌برد خاطرنشان کرد:‌ معنی آن این است که ریشه همه تحریم‌ها همین آقایان بوده و کاسب‌کاران تحریم هم مربوط به همین دوره هستند که باید پاسخگوی این اتهامات باشند.

زارعی با تأکید بر اینکه گزارش آژانس را قبول نداشته و آن را نادرست، غلط و مغرضانه می‌داند، گفت: این گزارش دلیل دیگری بر وابستگی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به زورگویان و سلطه‌جویان است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی انتظار از رئیس‌جمهور را موضع‌گیری قاطعانه در برابر گزارش مغرضانه آژانس ابراز و تأکید کرد: با برخورد انفعالی چیزی از دشمنان به دست نخواهد آمد.

منبع: فارس
برچسب ها: صراط رهبری زارعی