۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۵

نبویان: 6 نوع نظارت آزاد برایران‌ تحمیل شد‌

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه با این توافق هسته‌ای ‌فقط 10 درصد صنعت هسته‌ای ایران باقی می‌ماند، گفت:‌ در این توافق 6 نوع نظارت مختلف به ایران اسلامی تحمیل شده است.
کد خبر : ۲۷۲۸۰۷

صراط: حجت‌الاسلام والمسلمین محمود نبویان عصر امروز در همایش «نفوذ و پروژه استکبارستیزی» که به مناسبت روز دانشجو در تالار استاد قربان‌نیا دانشگاه مفید قم برگزار شد، با بیان اینکه آمریکا برای نابودی نظام اسلامی از سیاست‌های مختلف استفاده می‌کند اظهار کرد: تحمیل جنگ سخت و از بین بردن منابع نرم با استفاده از سیاست‌های تقابلی و انفعالی بخشی از اقدامات کشورهای استکباری طی سال‌های اخیر بوده است.

وی با تاکید بر اینکه سیاست نفوذ برای مقابله با نظام اسلامی از زمان ریاست جمهوری باراک اوباما در دستور کار استکبار قرار گرفته است تصریح کرد: تهدیدات مداوم نظامی، فتنه‌های مختلف در سال‌های 78 و 88، تحریم‌های همه جانبه و گسترش ماهواره‌ها و اینترنت ابزارهای فشار آمریکا بر ایران اسلامی است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قدرت اصلی نظام اسلامی داشتن مردم وفادار نسبت به انقلاب است هر چند گاهی برخی به شخصیت‌های ارزشی جامعه توهین می‌کنند اما آن‌ها نیز با افرادی که با اصل نظام مخالف هستند در یک گروه قرار ندارند.

وی با بیان اینکه استراتژی نفوذ پس از برجام شیوه جدیدی را در پیش گرفته است اضافه کرد: اینکه دشمن تاکنون با وجود تحریم‌های متفاوت نتوانسته اقتصاد کشور را نابود کند نشان از قدرت اقتصادی ایران است.

نبویان از توانایی‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران یاد کرد و گفت: ملت ایران در وضعیتی توانسته به دستاوردهای علمی، هسته‌ای، صنعتی و نظامی برسند که دشمن با استفاده از شیوه تحریم بسیاری از راهکارهای پیشرفت را برای جامعه اسلامی بسته و این امر قدرت ایران را به اثبات می‌رساند.

وی به قدرت نفوذ ایران اسلامی در منطقه اشاره کرد و افزود: این قدرت سبب تحریک آمریکا و تغییر رویکرد این نظام استکباری برای مقابله با ایران شد و دشمن اکنون از راهکار تعاملی و نفوذ با چارچوب مذاکره استفاده می‌کند زیرا این روش برای نابودی حکومت شوروی نیز نتیجه مثبتی برای آن‌ها داشته است.

نبویان تعامل، مذاکره و نفوذ را شیوه‌های جدید آمریکا برای سرنگونی نظام اسلامی دانست و اظهار کرد: سخنان رئیس جمهور آمریکا نشان می‌دهد اکنون با وجود تقابل بسیار میان ایران و این کشور استکباری، آمریکا از روش‌های متفاوت و نوین تعاملی برای تضعیف نظام اسلامی استفاده می‌کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: طبق گفته رئیس سابق ستاد مشترک ارتش آمریکا توافق هسته‌ای تنها راه رسیدن به پیروزی بر انقلاب اسلامی و نفوذ سیاسی، فکری، فرهنگی، امنیتی و اقتصادی راهکارهای مختلف دشمن برای نابودی نظام اسلامی است.

وی از طرفداران آمریکا به عنوان نفوذی‌های جامعه اسلامی نام برد و گفت: طبق گفته قرآن کریم هر فردی که تولی دشمنان اسلام را داشته باشد در میان گروه آن‌ها قرار دارند؛ استکبار به دنبال حمایت از اصلاح‌طلبان در داخل ایران است به همین علت متدین این گروه باید دقت بیشتری به رفتار و گفتار خود داشته باشند.

نبویان با اشاره به اینکه کشورهای استکباری رژیم صهیونیستی را به رسمیت می‌شناسند تصریح کرد: دشمن تلاش می‌کند که با گسترش حرکت‌های اقتصادی در ایران اسلامی، مردم را برای به رسمیت شناختن این رژیم آماده کند در صورتی که نابودی رژیم صهیونیستی کودک‌کش یکی از آرمان‌های امام خمینی(ره) است.

وی از معناهای مختلف واژه نفوذ یاد کرد و ادامه داد: نفوذ فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و امنیتی در دستور کار دشمن قرار گرفته و به ترتیب برای جامعه اسلامی تهدیدهای مهمی است؛ اگر اکنون فردی مرگ بر آمریکا نگوید به اسلام عمل نکرده و مسلمان نیست زیرا طبق گفته قرآن کریم ایمان به خدا با کفر به طاغوت تحقق می‌یابد نه همانند آل‌سعود که فقط به خدا ایمان دارد و نوکر استکبار است.

نبویان رخنه در باورهای دینی را یکی از راهکارهای نفوذ فرهنگی دشمن برشمرد و یادآور شد: دوری از رفتار و افکار امام خمینی(ره) یکی از اهداف نظام استکبار است زیرا امام نابودی استکبار را هدف اصلی خود می‌دانسته و حاضر بودند در این راه جان خود را هم فدا کنند.

وی ترساندن مردم از آسیب دشمنان و تولی کفار را از یکی از معناهای نفوذ در قرآن کریم دانست و مطرح کرد: برخی حضور سران استکبار و ظلم جهانی در ایران را عزت و افتخار می‌دانند در صورتی که ارتباط با کفار و پناه بردن به غیر از خداوند کریم طبق آیات قرآن کریم به جز ذلت چیز دیگری برای ملت مسلمان به دنبال ندارد.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: دشمن با داشتن قدرت با نظام اسلامی تعامل نمی‌کند و نسبت به وعده‌های خود بی‌توجه می‌شود همانطور که دیگر کافران طی تاریخ از نابودی اسلام دست نکشیده و فقط شکل‌های مبارزه خود را تغییر داده‌اند.

وی با بیان اینکه با توافق تیم مذاکره‌کننده فقط 10 درصد صنعت هسته‌ای موجود در نظام اسلامی باقی می‌ماند اظهار کرد: فردی که توافق وین را نوشته به گرفتن منابع ملت ایران در ابعاد مختلف توجه بسیاری کرده زیرا در این توافق 6 نوع نظارت مختلف به ایران اسلامی تحمیل شده است.

نبویان حاصل خوش‌بینی به آمریکا را از دست دادن منافع ملت ایران دانست و تصریح کرد: آمریکا اکنون از دشمنی‌های خود دست نکشیده ‌زیرا این کشور استکباری پول‌های بلوکه شده ایران را پس نمی‌دهد و هر لحظه با گزینه نظامی مردم را تهدید می‌کند و در مقابل این اقدامات از تعامل و مذاکره سخن به میان می‌آورد.

وی افزود: طبق پروتکل الحاقی ماموران آژانس که بسیاری از آن‌ها جاسوس هستند در هر زمان می‌توانند نقاط مختلف نظام اسلامی را مورد بازدید قرار دهند.

نبویان با اشاره به اینکه تشکیل کمیسیون مشترک با حضور نمایندگان 1+5 و دو کشور دیگر یکی از دستاوردهای توافق وین است ابراز کرد: طبق قطعنامه نوشته شده ایران باید به هر درخواست آژانس برای بازرسی نسبت به تمام موارد ایران پاسخ مثبت دهد؛ دانشجویان باید بدون توجه به نظرات افراد منتقد و مدافع توافق وین را یک بار مطالعه کنند تا نسبت به حقیقت این توافق آگاه شوند.

وی پذیرش محدودیت‌های ابدی را یکی دیگر از موارد توافق وین دانست و مطرح کرد: رئیس جمهور کشور به محدودیت‌های هشت ساله در سخنرانی‌های خود اشاره می‌کند زیرا او متن توافقنامه را نخوانده است؛ ظریف چند روز بعد از توافق وین در مجلس گزارش داد که تعلیق در توافق مطرح نشده در صورتی که در متن توافق بارها از این کلمه استفاده شده است.

نبویان عنوان کرد: سوخت مصرف شده راکتورهای تحقیقاتی موجود در ایران رژیم صهیونیستی را هراسان کرد اما با توافق وین و خارج کردن این سوخت‌ها از کشور رژیم صهیونیستی به امنیت کامل رسیده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی از اعضای تیم مذاکره‌کننده متن توافق را به خوبی نخوانده به همین علت برخی از اطلاعات اشتباه را به مردم ارائه می‌دهند؛ نفوذ به معنای حضور غربی‌ها در ایران اسلامی نسبت بلکه به معنای حمایت استکبار از طرفداران اصلاحات و تغییر فکر جوانان است زیرا اگر این هدف تحقق یابد ایران اسلامی همانند آل‌سعود می‌شود.

منبع: فارس