۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۴

آیا داعش به اروپا حمله شیمیایی می‌کند؟

در گزارش تکان دهنده پارلمان اروپا آمده است گروه داعش احتمالا در تلاش است در حملات آتی خود از سلاح های ممنوعه کشتار جمعی استفاده کند.
کد خبر : ۲۷۲۸۶۵
صراط: سایت انگلیسی دیلی میل نوشت: در گزارش تکان دهنده پارلمان اروپا آمده است گروه داعش احتمالا در تلاش است در حملات آتی خود از سلاح های ممنوعه کشتار جمعی استفاده کند.

در این گزارش که پس از حملات تروریستی اخیر پاریس تهیه شده ادعا شده است که داعش پیش از این هم سلاح های کشتار جمعی را به اروپا قاچاق کرده است.

کارشناسان نگران این موضوع هستند که داعش بتواند با استفاده از قصور دولت های اتحادیه اروپا اطلاعات خود را با تروریست های احتمالی به مشارکت گذارد.

این روزنامه افزود: در این گزارش ادعا شده است داعش صدها مبارز خارجی را که برخی از آنها در رشته های فیزیک، شیمی و رایانه تحصیل کرده اند به عضویت خود درآورده است و همچنان به عضو گیری ادامه می دهد. کارشناسان معتقدند این افراد قادرند با استفاده از مواد اولیه سلاح های مرگبار تولید کنند.

به دولت های اتحادیه اروپا هشدار داده شده است افراد تندرویی را که به مناطق حساس دسترسی دارند یا در بخش های مهم فعالیت می کنند، تحت نظر قرار دهند.

در این تحقیق تکان دهنده ادعا شده است سالانه 150 مورد قاچاق مواد هسته ای یا رادیولوژی گزارش می شود.
منبع: جام نیوز