۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۳

وقتی تریبون برای محکوم‌فتنه هم بازاست

مصطفی معین مرد حاشیه‌ساز دولت اصلاحات که به دلیل انتشار مطلبی در برهه پس از انتخابات ریاست جمهوری سال 88 به فعالیت تبلیغی علیه نظام محکوم شده بود در دانشگاه کاشان به سخنرانی می‌پردازد.
کد خبر : ۲۷۲۸۹۷

صراط: در حالی قرار است مصطفی معین در روز دوشنبه در یکی از دانشگاه‌های دارالمؤمنین کاشان سخنرانی کند که بدون شک بسیاری از اهل سیاست وی را یکی از افراطی‌ترین چهره‌های جبهه اصلاحات می‌نامند.

این نامگذاری هم به واسطه سوابق سیاسی و حزبی معین است که برخلاف بسیاری از هم‌حزبی‌هایش از ابراز عقاید افراطی خود ابایی ندارد و به واکنش‌های تند در میان سیاسیون مشهور است تا جایی که با دو بار استعفای علنی به بهانه‌های مختلف در دولت اصلاحات به یکی از رکوردداران کناره‌گیری در میان وزرا تبدیل شده است.

اما بگذارید کمی بیشتر با این چهره تندرو اصلاحات آشنا شویم...گرچه او متولد نجف‌آباد اصفهان است اما یکی از بخش‌های پررنگ زندگی وی در شیراز رقم خورد تا جایی که جواز حضور در خانه ملت را از این شهر به دست آورد.

وی که یکی از اعضای مؤثر حرب منحله‌ای بود که افراد آن در فتنه‌های ساختارشکنانه "مشارکت" فراوانی داشتند سال‌ها به عنوان وزیر علوم دولت‌های کارگزاران و اصلاحات مشغول به فعالیت بود تا آنکه پس از استعفای نافرجامش در غائله کوی دانشگاه، در سال 82 ردای وزارت را به همتای دیگر حزبی و تفکری خویش وا می‌نهد.

جالب است در حالی مصطفی معین علت استعفای خود در سال 78 را "ظلم و جنایت" در حق دانشجویان عنوان کرده بود که به گفته پرویز امینی یکی از مؤسسین اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل، وزیر علوم دولت اصلاحات بارها خواستار برخورد امنیتی با دانشجویان این طیف شده بود.

اما شاید بیشتر "معین" را با ورودش به انتخابات 84 به یادآوریم...آن زمانی که این منتقد حکم حکومتی خود نیازمند حکم حکومتی دانای راز انقلاب شد آنجا که پس از رد صلاحیت اولیه‌اش توسط شورای نگهبان با حکم مقام معظم رهبری به عرصه انتخابات بازگشت.

شکست سنگین در انتخابات ریاست جمهوری کافی بود که سال‌ها نامی از مرد حاشیه‌ساز دولت اصلاحات در مناسبات سیاسی مشاهده نشود تا آنجا که فتنه 88 باز نام معین را بر سر زبان‌ها انداخت.

مصطفی معین به عنوان یکی از حامیان میرحسین موسوی در وقایع پس از انتخابات، در آذرماه سال 88 با انتشار مطلبی با عنوان "آسایش دو گیتی"، اتهاماتی نظیر «عدم صحت انتخابات»، «تجاوز در زندان‌ها» و «کشتار مردم در تظاهرات‌ها» را مطرح کرده بود که به واسطه این یادداشت، توسط قاضی مقیسه رئیس شعبه 28 دادگاه انقلاب به جزای نقدی بدل از یک سال حبس تعزیری محکوم شد. ‌

معین آنچنان دل‌بسته اصلاح‌طلبی است که حتی سالار شهیدان را نیز یک اصلاح‌طلب می‌داند و ماه پیش در دانشگاه شیراز مدعی می‌شود که" امام حسین(ع) نیز یک اصلاح‌طلب و مصلح دینی بود و فلسفه قیام عاشورا و کربلا نیز به دلیل اصلاح امت مسلمان بود که یک قیام اصلاح‌طلبانه بود".

آری این بار تریبون دانشگاه کاشان برای یکی از حاشیه‌سازترین چهره‌های اصلاح‌طلب باز شده تا صاحب شعار "کسی را به زور به بهشت نمی‌برم" برای دانشجویان این دانشگاه سخنرانی کند؛ حال باید دید آیا این محکوم فتنه جاده‌بازکن حضور چهره‌های اصلاح‌طلب دیگر در خطه ولایت‌مداران می‌شود یا خیر؟

منبع: فارس