۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۱

هراس ترکیه از عکس سربازروس+عکس

وزیر خارجه ترکیه، تصویر منتشر شده در رسانه های این کشور از یک ناو روسی در حال عبور از تنگه بُسفر را "تهدید احتمالی" نامید.
کد خبر : ۲۷۳۰۱۴
صراط: رسانه های ترکیه روز یکشنبه، تصویری از ناو روسی «سزار کانیکوف» را در حال عبور از تنگه بُسفر (بین دریای سیاه و دریای مرمره) منتشر کردند که یک سرباز روسی بر روی عرشه آن، یک موشک دوش‌پرتاب ضدهوایی را در دست دارد.

مولود چاوش اوغلو وزیر خارجه روسیه در واکنش به انتشار این تصویر، به خبرنگاران گفت: نحوه عبور کشتی های جنگی از تنگه بسفر، بر اساس پیمان مونترو مشخص شده است و ما آنچه را سرباز روسی هنگام عبور از بسفر در دست دارد، به عنوان یک «تهدید احتمالی» در نظر می گیریم و این حادثه را یک اقدام تحریک آمیز می دانیم»!

نگرانی وزیر خارجه ترکیه در حالی ابراز می شود که «آنچه سرباز روسی هنگام عبور از بسفر در دست دارد»؛ همان سامانه های دوش پرتاب ضدهوایی است که دولت تروریست‌پرور ترکیه، صدها قبضه از آن را برای تحویل به تروریست‌ها، از قطر و عربستان تحویل گرفته است.

گفتنی است، در پی بحران در روابط آنکارا-مسکو، کشتی های روسی بر خلاف رویه معمول، از برافراشتن پرچم کشور میزبان هنگام عبور از آبهای سرزمینی ترکیه خودداری می کنند.

هراس وزیرترک از عکس سربازروس+عکس

هراس وزیرترک از عکس سربازروس+عکس

ناو روسی سزار کانیکوف
منبع: العالم