۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵

درقراردادهای‌شرکت نفت‌امضایی وجودندارد

وکیل شرکت ملی نفت گفت: در قراردادهای شرکت نفت امضایی وجود ندارد چرا که قراردادها اغلب از طریق ایمیل ارسال می‌شود اما ال‌سی باز شده برای شرکت ملی نفت نشانه وجود قرارداد بین دو طرف است.
کد خبر : ۲۷۳۱۵۸

صراط: وکیل شرکت ملی نفت گفت: در قراردادهای شرکت نفت امضایی وجود ندارد چرا که قراردادها اغلب از طریق ایمیل ارسال می‌شود اما ال‌سی باز شده برای شرکت ملی نفت نشانه وجود قرارداد بین دو طرف است.

مهدوی وکیل شرکت ملی نفت در ادامه بیستمین جلسه رسیدگی به پرونده فساد نفتی در خصوص قراردادهای این شرکت با آقای زنجانی گفت: براساس تمامی قراردادها، فروش نفت به شرکت ISO صورت گرفته است یعنی ISO خریدار و شرکت HK فروشنده است.

وی افزود: تمام قراردادهای نفتی به علت تغییرات لحظه‌ای قیمت نفت شرایط خاص خود را دارد که قبل و بعد از انقلاب انجام می‌شده است و تغییری نکرده مگر در زمان تحریم‌ها که شرایط را به گونه‌ای ساده کردند.

وکیل شرکت ملی نفت ادامه داد: قبل از تحریم‌ها نفت فقط به شرکت‌های پتروشیمی فروخته می‌شد اما در شرایط تحریم با ساده کردن قوانین به سایر افراد نفت فروخته می‌شد.

وی تاکید کرد: در قراردادهای شرکت نفت امضایی وجود ندارد چرا که قراردادها اغلب از طریق ایمیل ارسال می‌شود اما ال‌سی باز شده برای شرکت ملی نفت نشانه وجود قرارداد بین دو طرف است.

مهدوی افزود: شرکت نفت در هنگام فروش به پایانه‌ها دستور فروش نفت را می‌دهد و خریدار یا خود کشتی را معرفی می‌کرد و یا خودش کشتی می‌داد و نفت را منتقل می‌کرد.

مهدوی در ادامه با اشاره به تفاوت بین محموله‌های نفت خام و میعانات گازی (کاندن‌سیت) گفت: محموله‌های میعانات گازی مشتری کمی دارد و تنها چند شرکت می‌توانند از آنها استفاده کنند و آنها نیز از ما خرید نمی‌کردند ولی صدها میلیون دلار نفت خام از ما خریداری می‌شد.

منبع: فارس