۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۸

حاشیه‌هایی از نشست امروز مجلس

نماینده مردم تهران در مجلس نسبت به توزیع بدون مجوز برگه میان نمایندگان و نیز کتابچه‌ای با عنوان رضایت 83 درصدی نمایندگان از عملکرد دانشگاه آزاد توسط معاون پارلمانی این دانشگاه در صحن تذکر داد.
کد خبر : ۲۷۳۱۶۶

صراط:  نماینده مردم تهران در مجلس نسبت به توزیع بدون مجوز برگه میان نمایندگان و نیز کتابچه‌ای با عنوان رضایت 83 درصدی نمایندگان از عملکرد دانشگاه آزاد توسط معاون پارلمانی این دانشگاه در صحن تذکر داد.

مهدی کوچک‌زاده نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی امروز (سه‌شنبه 17 آذر) در جریان بررسی کلیات طرح سنجش و پذیرش دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی در تذکری آیین‌نامه‌ای با استناد به ماده 204 آیین‌نامه داخلی مجلس نحوه بررسی طرح مزبور را خلاف آیین‌نامه برشمرد.

وی با اشاره به محتوای سخنان علیرضا منادی نماینده مردم تبریز در مخالفت با کلیات طرح گفت: متن سخنان منادی مربوط به دستور نبود و در دفاع از دانشگاه آزاد مطرح شد؛ آیا هیات رئیسه مجلس مدافع دانشگاه آزاد است؟

وی با اشاره به مفاد آیین‌نامه داخلی مجلس که تصریح می‌دارد هر نماینده‌ای که می‌خواهد میان سایر نمایندگان برگه‌ای توزیع کند باید با موافقت هیات رئیسه باشد خاطرنشان کرد: آقای منادی بدون اخذ موافقت هیات‌رئیسه میان نمایندگان برگه توزیع کرد.

کوچک‌زاده در ادامه گفت: آقای عسگری معاون پارلمانی دانشگاه آزاد هم کتابچه‌ای با عنوان رضایت 83 درصد نمایندگان  از عملکرد دانشگاه آزاد منتشر کرده و از صبح میان نمایندگان مردم توزیع می‌کند.

به گزارش فارس،‌ محمدرضا باهنر نایب‌رئیس دوم مجلس شورای اسلامی که اداره جلسه را برعهده داشت در توضیح گفت: توزیع برگه‌ها میان نمایندگان باید با اذن هیات‌رئیسه باشد و من از آقای منادی می‌پرسم شاید با اخذ اجازه شفاهی این کار را کرده باشد.

وی خطاب به کوچک‌زاده افزود: اما درباره نحوه موافقت و مخالفت نمایندگان با طرح‌ها باید گفت که می‌توانند با دلایل متفاوت صحبت کنند و ما نمی‌توانیم مانع کسی شویم و از او بخواهیم که به همان دلایلی که ما می‌خواهیم با طرحی مخالفت و یا موافقت کند.

براساس این گزارش، پس از پایان اظهارات باهنر، کوچک‌زاده از صندلی خود برخاست و در صحن مجلس درباره استعفایش توضیحاتی داد.

سپس علیرضا منادی نماینده مردم تبریز در مجلس قبل از قرائت اسامی ناطقان امروز پارلمان، گفت «پاسخ اصل 179 بنده به آقای کوچک زاده بماند برای روز یکشنبه. ایشان به بنده بی حرمتی کردند. انشاءالله جواب آقای کوچک زاده را روی یکشنبه خواهم داد» که باهنر در واکنش با خاموش کردن میکروفون منادی گفت که آقای منادی سفیدان میکروفن شما زمانی که باز می شود برای دعوت ناطقین میان دستور، در مورد مسائل دیگر نباید صحبت کنید و شما باید ناطقین را به جایگاه دعوت کنید.

سپس مجددا منادی گفت که به احترام شما (باهنر) چیزی نمی‌گویم که باهنر مجددا میکرفون منادی را خاموش و اعلام کرد که امروز نطق نداریم؛ باهنر خطاب به منادی گفت که عذرخواهی کن در نهایت منادی از باهنر عذرخواهی کرد و اسامی ناطقین امروز مجلس را اعلام کرد.

پس از این اتفاقات، بهروز نعمتی نماینده اسدآباد و محمدمهدی زاهدی نماینده کرمان هم درباره طرح سنجش و پذیرش دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی با یکدیگر درگیر لفظی پیدا کردند.

منبع: فارس
برچسب ها: صراط مجلس حاشیه