۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۱

اوغلو: قادریم ازبحران‌ موجودعبورکنیم

نخست وزیر ترکیه اعلام کرد که کشورش می‌تواند بدون توسل به تدابیر دیگر بحران به وجود آمده با روسیه را حل کند اما در صورت لزوم برای اعمال تحریم‌هایی علیه این کشور آماده است.
کد خبر : ۲۷۳۲۰۸
صراط:  نخست وزیر ترکیه اعلام کرد که کشورش می‌تواند بدون توسل به تدابیر دیگر بحران به وجود آمده با روسیه را حل کند اما در صورت لزوم برای اعمال تحریم‌هایی علیه این کشور آماده است.

به نقل از پایگاه خبری الفجر، احمدداوود اوغلو، نخست وزیر ترکیه امروز (سه شنبه) در نشست فراکسیون پارلمانی حزب عدالت و توسعه اعلام کرد: درهای مذاکره با روسیه همچنان باز است اما ما مخالف پذیرش دیکته‌ هستیم.

وی گفت:ترکیه نمی‌خواهدکه علیه کشور دوست خود تدابیری را اتخاذ کند و در تحریم‌هایی که اروپا علیه روسیه اتخاذ کرده مشارکت نمی‌کند.

داوود اوغلو در ادامه گفت:دولت ترکیه بسته‌ای از اقدامات احتمالی علیه روسیه را بررسی کرده است و اگر لازم باشد برای اعمال تحریم علیه روسیه آماده‌ایم. اگر روسیه به مناطق ترکمان نشین حمله کند ساکت نخواهیم نشست همانگونه که وقتی داعش به عراق، ترک ها و سوریه حمله کرد ساکت نماندیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ترکیه قادر است از بحران به وجود آمده در روابطش با روسیه بدون توسل به تدابیر دیگری که لزومی به اتخاذ آنها نیست عبور کند.

در خصوص تحریم‌های اقتصادی اخیر از سوی روسیه علیه ترکیه نیز نخست وزیر ترکیه اعلام کرد ما قادریم در صورت قطع صادرات روسیه نیازهای خودمان در زمینه انرژی را رفع کرده و بازارهای جایگزین را پیدا کنیم.

اوغلو در ادامه گفت که اگر "خصومت" در ایران علیه ترکیه ادامه داشته باشد، این مساله آسیب بسیاری را به رابطه دو کشور وارد می‌کند.

وی با اظهار تمایل خود نسبت به این که در نزدیک ترین زمان ممکن به عراق سفر کند، مدعی شد که مداخله نیروهای ترکیه‌ای در عراق با هدف مشارکت در "نبرد با داعش" است!

منبع: ایسنا
برچسب ها: صراط ترکیه روسیه