۱۹ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۹

«ال نینو» همچنان قدرتمند است

مرکز پیش بینی آب و هوایی اداره هواشناسی آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد که پدیده «ال نینو» در زمستان امسال (16 - 2015) همچنان در نیمکره شمالی قدرتمند خواهد بود.
کد خبر : ۲۷۳۶۲۸
صراط: مرکز پیش بینی آب و هوایی اداره هواشناسی آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد که پدیده «ال نینو» در زمستان امسال (16 - 2015) همچنان در نیمکره شمالی قدرتمند خواهد بود.

به نقل از رویترز از نیویورک، مرکز پیش بینی آب و هوایی آمریکا با اعلام این مطلب افزود در اواخر بهار یا اوایل تابستان از قدرت ال نینو در نیمکره شمالی کاسته می شود.

این اداره دولتی آمریکا در گزارش پیش بینی ماهیانه خود افزود: ال نینو تا کنون تاثیرات جهانی قابل ملاحظه ای بر جا گذاشته و انتظار می رود که در ماههای آینده بر دمای هوا و الگوهای بارش نزولات جوی در سرتاسر آمریکا تاثیر بگذارد.

پدیده ال نینو ناشی از بالا رفتن دمای سطح آب در مناطق شرقی و مرکزی اقیانوس آرام است که هر چند سال یکبار روی می دهد و موجب بارندگی های شدید و سیلاب در آمریکای جنوبی و هوای بسیار گرم در آسیا و مناطقی از شرق آفریقا می شود.

پیش از این در روز پنجشنبه اداره هواشناسی ژاپن نیز اعلام کرده بود که پدیده ال نینو هم اکنون به اوج خود رسیده و هوا تا فصل تابستان به حال عادی باز می گردد.
منبع: ایرنا