۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۶
ضمن تشکر از «رهبری» ریاض در برگزاری نشست معارضان

کری: از نشست ریاض استقبال می‌کنم

او بدون اشاره به حضور گروهک تروریستی احرار الشام در نشست ریاض گفت: « ما از اینکه این گروه به شدت متنوع از سوری‌ها به منظور ایجاد یک سوریه جدید اختلافاتشان را کنار گذاشتند، قدردانی می‌کنیم».
کد خبر : ۲۷۳۶۶۵
صراط: وزیر خارجه آمریکا پس از پایان نشست معارضان سوریه که به میزبانی عربستان سعودی برگزار شد، از «نتیجه مثبت» این اجلاس استقبال کرد.

وزیر خارجه آمریکا پس از پایان نشست معارضان سوری در عربستان سعودی،‌ بیانیه‌ای صادر کرد.

نشست معارضان سوریه روز گذشته (پنج شنبه) در ریاض پایتخت عربستان آغاز و به کار خود پایان داد. اعضای شرکت کننده در انتهای این نشست اعلام کردند که آماده‌اند تا بر اساس بیانیه ژنو1 با دولت سوریه وارد مذاکره شوند و توافق شده تا هیأتی از معارضان که پایگاهشان ریاض خواهد بود تیم مذاکره کننده معارضان با دولت سوریه را انتخاب کنند.

در چارچوب تصمیم این نشست برای تشکیل هیأتی برای مذاکره با دولت سوریه، گروه 32 نفره ای برای این منظور تشکیل شده است.

پس از پایان این نشست وزیر خارجه آمریکا بیانیه‌ای در این باره صادر و خرسندی خود را از اجلاس معارضان سوری در عربستان سعودی ابراز کرد.

جان کری اعلام کرد: «ما از نتیجه مثبت نشست اپوزیسیون سوریه در ریاض استقبال می‌کنیم. همانطور که من امروز به الجبیر وزیر خارجه(عربستان سعودی) گفتم ما از رهبری عربستان سعودی در دور هم آوردن این گروه گسترده شامل ۱۱۶ گروه مشارکت کننده قدردانی می‌کنیم».

او بدون اشاره به حضور گروهک تروریستی احرار الشام در نشست ریاض گفت: « ما از اینکه این گروه به شدت متنوع از سوری‌ها به منظور ایجاد یک سوریه جدید اختلافاتشان را کنار گذاشتند، قدردانی می‌کنیم».

دیپلمات ارشد آمریکایی همچنین تصریح کرد: «با پیشرفت حاصل شده هم در وین و هم در ریاض، گروه بین‌المللی تماس سوریه به کار برای ایجاد اساس مورد نیاز جهت مذاکرات سازنده در ماه ژانویه تحت نظارت سازمان ملل درباره دوره انتقالی سیاسی منطبق بر کنفرانس ژنو سال ۲۰۱۲ ادامه می‌دهد».

کری افزود: «در حالی که این گام مهم رو به جلو(نشست ریاض) ما را به آغاز مذاکرات بین طرف‌های سوری نزدیکتر کرد، ما می‌دانیم که کار سختی پیش رو داریم و ما متعهد به ادامه حرکت به سمت حل سیاسی که سبب پایان این درگیری شود، هستیم».
منبع: فارس
برچسب ها: صراط جان کری سوریه