۱۵ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۸:۵۲

تبليغات انتخاباتي در عراق متوقف شد

در فاصله يك روز مانده به انتخابات عراق، كميسارياي عالي انتخابات اين كشور اعلام كرد كه تبليغات از امروز در راستاي آمادگي براي انتخابات متوقف مي‌شود.
کد خبر : ۲۷۳۷
به گزارش فارس به نقل از پايگاه خبري الجزيره، يك منبع از كميسارياي عالي مستقل انتخابات عراق اعلام كرد كه گروه‌هاي سياسي اين كشور تبليغات انتخاباتي خود را ساعت هفت صبح امروز متوقف خواهند كرد و اين كميساريا اقدامات شديدي را عليه متخلفان در اين زمينه انجام خواهد داد.
اين در حالي است كه يك جماعت سني موسوم به دولت عراق اسلامي در بيانيه‌هايي كه در استان دياله منتشر كرده، مردم را از شركت در انتخابات بر حذر داشته است، اين گروه مدعي شده كه شركت در انتخابات تنها به تقويت جريان شيعه در عراق منجر خواهد شد.
اين در حالي است كه در ناآرامي‌هاي روز پنجشنبه در عراق كه مراكز انتخاباتي را هدف قرار داده بود، بيش از 17 نفر كشته و ده‌ها تن ديگر زخمي شدند.
رهبران سياسي عراق نيز به سخنان و تبليغات انتخاباتي خود پايان دادند، نوري المالكي نخست‌وزير عراق در آخرين سخنراني تبليغاتي‌اش با دفاع از عملكرد دولت خود گفت كه اين دولت سطح بالايي از امنيت را براي عراق آماده كرد و علت آغاز فعاليت‌‌ها و عادي سازي در مناسبات خارجي بود.
انتخابات عراق از ساعت هفت صبح فردا در تمام استان‌هاي اين كشور برگزار خواهد شد.