۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۴

هشدار واعظی درمورد پیامک‌ها +عکس

وزیر ارتباطات در صفحه اینستاگرام خود در مورد برخی از پیامک ها هشدار جدی داد.
کد خبر : ۲۷۳۹۲۸
صراط: محمود واعظی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: متاسفانه برخی افراد سودجو با سوء استفاده از نام وزارت ارتباطات و ارسال پیامک به کاربران اعلام می نمایند که آنها در مسابقه یا قرعه کشی این وزارت برنده شدند و با دریافت رمز کارت بانکی کاربران اقدام به برداشت و خالی کردن حساب مشترک می کنند. لازم است مجددا" تاکید کنم؛ این گونه پیامکها هیچ ارتباطی به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نداشته و صرفا" کلاهبرداری است.

هشدار واعظی درمورد پیامک‌ها +عکس

گفتنی است؛ به این مدل از کاهبرداری فیشینگ می گویند. فیشینگ راهی است که تبهکاران، اطلاعاتی نظیر کلمه کاربری، رمز عبور، شماره 16 رقمی عابر بانک، رمز دوم و CVV2 را از طریق ابزارهای الکترونیکی ارتباطات به سرقت می برند. شبکه های اجتماعی، سایت های حراجی و درگاه های پرداخت آنلاین نمونه ای از ابزار های الکترونیکی ارتباطات می باشند. 

کلاهبرداری فیشینگ از طریق ایمیل ها و پیامها صورت می پذیرد و قربانیان به صورت مستقیم اطلاعات حساس و محرمانه خود را در وب سایت های جعلی که در ظاهر کاملا شبیه وب سایت های سالم و قانونی می باشد وارد می نمایند. حقه ی فیشینگ یکی از تکنیک های مهندسی اجتماعی برای فریب کاربران می باشد که علی‌القاعده از ضعف امنیتی یک وب سایت برای انجام عملیات مجرمانه خود استفاده می کنند.