۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۳

مرکل: داعش یک خطر مستقیم است

صدر اعظم آلمان همکاری با دولت بشار اسد در مبارزه با داعش در سوریه را رد کرده و تروریسم داعش را یک خطر مستقیم برای تمام اروپا ارزیابی کرد.
کد خبر : ۲۷۳۹۷۵
صراط:   صدر اعظم آلمان همکاری با دولت بشار اسد در مبارزه با داعش در سوریه را رد کرده و تروریسم داعش را یک خطر مستقیم برای تمام اروپا ارزیابی کرد.

"آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان مبارزه مشترک با سوریه علیه داعش را رد کرده گفت: ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش شامل اسد و نیروهای وی نمی شود.

وی که در گفتگو با "بادیشه نویسته ناخریشتن" و "آیسبورگر آلگماینه" سخن می گفت مدعی شد که رئیس جمهور سوریه هنوز هم بمب های خوشه‌ای روی مردم خود پرتاب می‌کند.

مرکل به این ترتیب همکاری با نیروهای دولتی سوریه در مبارزه با داعش را رد کرده و گفت: یک آینده در راس دولت نمی تواند برای اسد وجود داشته باشد. با این حال باید برای یک راه حل سیاسی درگیری ها در سوریه همه گروه ها در این کشور با همدیگر مذاکره کنند.

صدر اعظم آلمان درباره عملیات نظامی ارتش آلمان در سوریه گفت: برلین نمی تواند ببیند که تروریست های داعش چگونه وحشیانه و غیر انسانی کار خود را پیش می برند. این تروریست ها یک رژیم وحشتناک را در بخش هایی از عراق و سوریه تاسیس کرده‌اند و یک خطر مستقیم برای تمام اروپا هستنند.

آلمان به کردها در عراق به منظور مبارزه با داعش تسلیحات تحویل داده و قرار است در قالب ائتلاف مبارزه با داعش هواپیماهای شناسایی تورنادو و یک ناوچه را به سوریه اعزام کند.

وزیر امور خارجه فرانسه اخیرا همکاری با نیروهای دولتی سوریه را مد نظر قرار داده است. "اورزولا فون در لاین"، وزیر دفاع آلمان نیز درباره همکاری با بخش هایی از نیروهای سوریه اعلام آمادگی کرده است.

صدر اعظم آلمان همچنین در پیغام ویدئویی هفتگی خود عملیات نیروهای آلمانی در خارج را تمجید کرده و تاکید کرد که آن ها از امنیت ما در خارج از آلمان دفاع می کنند و از این رو سزاوار احترامند.

ارتش آلمان می تواند به زودی با 4300 نیرو در عملیات نظامی در سوریه مشارکت کند.      

بر اساس تصمیمات پارلمان آلمان حدود شش تورنادوی آلمانی در عملیات نظامی مبارزه با داعش در سوریه مشارکت خواهند کرد. اولین پروازهای شناسایی بر فراز سوریه در اوایل ژانویه آینده آغاز خواهد شد.

منبع: تسنیم
برچسب ها: صراط مرکل داعش