۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۵

وزارت‌نیرو به‌سمت حذف آمارمی‌رود؟+عکس

اخیراً پیش از رسانه ای شدن پیشنهاد سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای انحلال وزارت نیرو، به نظر می رسد برخی از بخش های آماری و اطلاع رسانی آن، یا تعطیل شده اند و یا عدم شفافیت را در دستور کار خود قرار داده اند.
کد خبر : ۲۷۴۲۰۰

صراط: وزارت نیرو یکی از وزارتخانه های ممتاز در بخش اطلاع رسانی شفاف است؛ اگرچه در برخی مسائل چون افزایش تعرفه های آب و برق تلاش می کند تا زمان اعمال تعرفه هیچ خبری از افزایش آن به بیرون از بدنه وزارت نیرو درز نکند، اما در مجموع نسبت به دیگر وزارتخانه های اقتصادی دولت، وزارت نیرو در اطلاع رسانی در خصوص مسائل مختلف صنعت آب و صنعت برق کشور رویکرد شفافی دارد.

«حمید چیت چیان»، وزیر نیرو نیز در دو سال گذشته از فعالیت دولت یازدهم نشان داده با تسلط و علمی که بر موضوعات مرتبط با دو صنعت آب و برق دارد، ابایی از گفتن حقایق ندارد و مخفی کاری و ابهام در صحبت های وی جایی ندارد.

این رویه ای بود که تاکنون وزارت نیرو داشت، اما اخیرا پیش از رسانه ای شدن پیشنهاد سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای انحلال این وزارتخانه، به نظر می رسد بخش های مختلف آماری و اطلاع رسانی آن، یا تعطیل شده اند و یا عدم شفافیت را در دستور کار خود قرار داده اند.

نخستین بخش آماری در مجموعه وزارت نیرو که یکباره تعطیل شد، بخش اطلاع رسانی مصرف آب شرب تهران در سایت شرکت آب و فاضلاب استان تهران است. با مراجعه به این بخش با صفحه ای که هیچ بارگذاری بر روی آن نشده و تلاش برای دسترسی به این بخش، خبر از مسیر غلط دسترسی به سرور می دهد، مواجه می شویم.

وزارت‌نیرو به سمت حذف آمار می‌رود؟ +عکس

بخش بعدی که در فاصله چند روز با بخش مصرف آب تهران تعطیل شد، بخش آمار انتصابات در سایت اصلی وزارت نیرو است. با مراجعه به این بخش که آمار انتصاب های صورت گرفته در وزارت نیرو نه تنها در دوره دو ساله حمید چیت چیان بلکه در دوره های قبلی نیز وجود داشت و هر بیننده ای می توانست سیر تغییر و تحولات در این وزارتخانه را رصد کند، اکنون با بخشی بدون هر گونه داده و اطلاعاتی مواجه میشویم.

وزارت‌نیرو به سمت حذف آمار می‌رود؟ +عکس

این رویه در سایت های دیگر شرکت های مجموعه وزارت نیرو نیز به چشم می خورد. یک نمونه دیگر آنرا در سایت شرکت مادرتخصصی مدیریت منابع آب ایران شاهد هستیم. در این سایت در بخش آمار و اطلاعات برای اطلاع از اطلاعات نیروگاههای برقآبی با تصویر زیر مواجه می شویم.

وزارت‌نیرو به سمت حذف آمار می‌رود؟ +عکس

تعطیلی این بخش ها در کنار غیرفعال بودن یا شدن بخش های آماری در سایت های استانی زیرمجموعه وزارت نیرو تنها دو برداشت و نتیجه منطقی در بر دارد، یا اینکه تعطیلی مجموعه وزارت نیرو و تغییر ساختاری در این مجموعه عظیم از بخش آمار این وزارتخانه آغاز شده و یا اینکه علی رغم فعالیت شفاف وزارت نیرو در دو سال فعالیت دولت یازدهم، مجموعه وزارت نیرو به دنبال تغییر رویکرد و عدم شفافیت است.

منبع: تسنیم