۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۱

ادامه پیشروی ارتش در"مرج السلطان"

منابع نظامی سوری از ادامه پیشروی نیروهای ارتش در مرج السلطان در حومه دمشق و درخواست کمک گروه تروریستی جیش الاسلام از گروهک تروریستی جبهه النصره خبر دادند.
کد خبر : ۲۷۴۲۱۵
صراط: منابع نظامی سوری از ادامه پیشروی نیروهای ارتش در مرج السلطان در حومه دمشق و درخواست کمک گروه تروریستی جیش الاسلام از گروهک تروریستی جبهه النصره خبر دادند.

نیروهای ارتش همچنان به پیشروی در مرج السلطان در حومه دمشق ادامه می‌دهند.

یک منبع نظامی سوری به خبرنگار تسنیم گفت ارتش سوریه با همکاری رزمندگان مقاومت به دستاورد مهمی در جبهه مرج السلطان در غوطه شرقی واقع در حومه دمشق دست یافتند به طوری که تمام استحکامات حوش نوله  در نزدیکی منطقه مرج السلطان را پس از درگیری‌های شدید با گروه‌های تروریستی به کنترل کامل خود درآوردند.

در این درگیری‌ها، شماری از تروریست‌های تکفیری به هلاکت رسیدند و نیروهای یگان مهندسی ارتش هم صدها بمب کارگذاشته شده از سوی تروریست‌ها را کشف و خنثی کردند و دوربین‌های حرارتی نصب شده از سوی آنها را از بین بردند.

این منبع افزود نیروهای یک یگان وابسته به سازمان اطلاعات هوایی سوریه وارد شهرک حوش الصالحیه شدند و شماری از تروریست‌های مسلح در داخل مقرشان از جمله فردی که قاضی شرعی آنها خوانده می‌شد ملقب به ابومعروف را به هلاکت رساندند.

تروریست‌های جیش الاسلام خواستار کمک جبهه النصره شدند

از سوی دیگر تروریست‌های گروه موسوم به جیش الاسلام پیش از آنکه نیروهای ارتش، مرج السلطان را به کنترل خود درآورد، از تروریست‌های جبهه النصره درخواست کمک کردند، اما آنها درخواستشان را رد کردند.

از سوی دیگر شهر دوما شاهد اعتراضاتی علیه گروه تروریستی النصره بود که از این گروه خواسته شده است از غوطه شرقی خارج شود.معترضان مخالفت جبهه النصره با آتش بس با دولت سوریه را محکوم و الجولانی سرکرده النصره را به گلوله باران مناطق مختلف دمشق با هدف کارشکنی در برابر هرگونه آتش بس یا توافق با ارتش سوریه متهم کردند.

گروه‌های تروریستی مسلح روز گذشته مناطقی از شهر دمشق را با 45 خمپاره هدف قرار دادند که به کشته و زخمی شدن شماری از غیرنظامیان منجر شد.

از سوی دیگر جنگنده‌های ارتش سوریه و ارتش روسیه، مواضع تروریست‌ها در عین ترما، دوما، سقبا و عربین را به شدت بمباران کردند که طی آن چندین سکوی پرتاب موشک آنها منهدم و ده‌ها تروریست هم کشته شدند.

ارتش سوریه همچنین کاروان همراه یکی از سرکردگان گروه تروریستی موسوم به فیلق الرحمن را در نزدیکی مسجد جوبر در شمال شرقی دمشق هدف قرار داد.

همچنین در درگیری‌های ارتش سوریه با تروریست‌ها در شهر داریا در حومه غربی دمشق، یکی از سرکردگان تروریست‌های گروه موسوم به لواء شهداء الاسلام به نام ماهرابوعمران به هلاکت رسید.


منبع: تسنیم
برچسب ها: صراط ارتش سوریه