۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۸

اوغلو:صبرترکیه دربرابر روسیه محدوداست

وزیر خارجه ترکیه در گفت‌وگو با یک روزنامه ایتالیایی ضمن انتقاد از سیاست‌های روسیه گفت که برای مقابله با داعش در سوریه به نیروی زمینی نیاز است.
کد خبر : ۲۷۴۲۶۶
صراط:  وزیر خارجه ترکیه در گفت‌وگو با یک روزنامه ایتالیایی ضمن انتقاد از سیاست‌های روسیه گفت که برای مقابله با داعش در سوریه به نیروی زمینی نیاز است.

«مولود چاووش‌اوغلو» وزیر خارجه ترکیه پس از واکنش شدید به تنش میان ترکیه و روسیه گفت که صبر آنکارا در برابر روسیه محدود است

وی در این مورد به روزنامه ایتالیایی «کوریه‌ره‌دلاسرا» گفت: «هدف ما فقط یک قایق ماهیگیری بود به نظر می‌رسد که واکنش کشتی روسی افراطی بود.»

یک ناو ارتش روسیه روز یکشنبه یک کشتی باری ترکیه را وادار به تغییر مسیر کرده است. این حادثه در دریای سیاه رخ داده است. پیش از این نیز یک ناو روسی به سمت یک قایق ماهیگیری ترکیه‌ای شلیک هشدار کرد. این اقدام پس از آن صورت گرفت که قایق ترکیه‌ای بدون توجه به هشدارها، به ناو روس نزدیک شد.

«چاووش اوغلو گفت‌: «روسیه و ترکیه قطعا باید روابط را بر مبنای اعتماد بازسازی کنند. این کاری است که ما همواره انجام داده‌ایم اما صبر ما هم محدود است.»

وزیر خارجه ترکیه با اشاره به اظهارات «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه مبنی بر اینکه ترکیه اخیرا جنگنده روسی را سرنگون کرده است تا بتواند از معامله نفت با داعش حمایت کند،گفت:‌«روسیه هم‌اکنون خود را در موقعیت مضحکی قرار داده است. هیچکس چنین چیزی را باور ندارد.»

وی همچنین با انتقاد از مداخله نظامی در سوریه گفت که این اقدام با هدف حمایت از دولت «بشاراسد» رئیس‌جمهور سوریه صورت می‌گیرد و نه مبارزه با داعش.

چاووش او‌غلو افزود: «متاسفانه روسیه با تروریست‌ها در سوریه نمی‌جنگد و فقط 8 درصد از این حملات هوایی با هدف نابودی داعش صورت گرفته‌اند و 92 درصد علیه دیگر گروه‌های مخالف اسد بوده‌اند.»

وزیر خارجه ترکیه همچنین گفت که حملات هوایی در مبارزه با داعش مفید نبوده‌اند و نیروهای زمینی به این منظور ضروری است.

منبع: فارس