۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۶

روحانی: خبرگان،فراترازجناح‌های موجوداست

امام جمعه بابل با اشاره به اینکه برای همه موضوعات و مسائل، وقت صرف می‌کنیم اما کتاب کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد، گفت: برای دوری از دغدغه‌های زندگی و رسیدن به آرامش باید کتاب بخوانیم.
کد خبر : ۲۷۵۳۶۵

صراط: حجت‌الاسلام حسن روحانی شامگاه شنبه در بازدید از دوازدهمین نمایشگاه سراسری و بین‌المللی کتاب مازندران اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه کتاب در هر سطح و اندازه‌ای را باید قدر بدانیم و از دست‌اندرکاران این حوزه تشکر کنیم.

وی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه کتاب، برجسته‌ترین اقدام فرهنگی است که در استان اتفاق می‌افتد، افزود: خودم را موظف می‌دانم هر سال در نمایشگاه کتاب استانی حضور یابم.

امام جمعه بابل با اشاره به اینکه ناشران و مولفانی که با قلم خود، برای جامعه تولید اندیشه می‌کنند در این نمایشگاه حضور می‌یابند تا این تولیدات فرهنگی را مستقیم به دست مخاطب برسانند، گفت: شایسته است فرهیختگان و علاقه‌مندان حوزه کتاب در این نمایشگاه‌ها حضور یابند.

روحانی با بیان اینکه کتاب عامل انتقال فرهنگ است، تصریح کرد: نفس ارتباط با کتاب برای انسان، ادب و تربیت به همراه دارد.

وی با اشاره به اینکه برای همه موضوعات و مسائل، وقت صرف می‌کنیم اما کتاب کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد، ادامه داد: برای دوری از دغدغه‌های زندگی و رسیدن به آرامش باید کتاب بخوانیم.

امام جمعه بابل با بیان اینکه با فرزندانم در کنار هم به کتابخوانی می‌پردازیم، خاطرنشان کرد: پدر و مادر باید الگوی فرزند در کتابخوانی باشند تا فرزندان هم از رفتار بزرگ‌ترها بیاموزند و به کتاب روی آورند.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود درباره اهمیت و جایگاه مجلس خبرگان، اظهار کرد: به دلیل ارتباط مجلس خبرگان و جایگاه ولایت فقیه، اهمیت مجلس خبرگان بسیار فراتر از دیگر مسائل است.

وی با بیان اینکه نمایندگانی که برای مجلس خبرگان انتخاب می‌شوند باید فقیه انقلابی، باتجربه و متدین باشند، افزود: با توجه به تجربه خود بتوانند در مجلس خبرگان با بصیرت و حضور به موقع، نظر شایسته و کارشناسی ارائه دهند.

امام جمعه بابل با اشاره به اینکه تجربه گذشته جامعه در زمان رحلت امام راحل، نشان داد مجلس خبرگان نقش موثری در انتخاب مقام معظم رهبری ایفا کرد، گفت: شایسته‌ترین فرد را به عنوان ولی فقیه انتخاب کردند و آرامش جامعه اسلامی هم مدیون ولایت فقیه است.

روحانی با بیان اینکه دشمن به دنبال تضعیف جایگاه رهبری است، تصریح کرد: اگر امروز از اقتدار و ثبات برخورداریم این وضعیت، معلول جایگاه رهبری است.

وی با اشاره به اینکه از حضور کاندیداهای جوان در انتخابات مجلس خبرگان، استقبال شود، ادامه داد: حضور جوان‌ترها منافاتی با اصل موضوع ندارد و اینها باید از تجربیات شخصیت‌های بزرگی که در مجلس خبرگان داشتند و در برهه‌های مختلف، نقش‌آفرینی کردند، بهره ببرند.

امام جمعه بابل با بیان اینکه مجلس خبرگان، فراتر از جناح‌های موجود در کشور است، گفت: چون با نقش رهبری، سر و کار دارد و مسئله ولی فقیه، مورد پذیرش همه جناح‌ها در کشور است.

منبع: فارس