۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۱

اخطار نمایندگان به دستگاه دیپلماسی

نایب‌رئیس مجلس با وارد دانستن اخطار سلیمی درباره مصوبه مجلس آمریکا گفت: از مقامات دیپلماسی کشورمان می‌خواهیم در برابر رفتار خصمانه آمریکا اقدام متناسب انجام دهند.
کد خبر : ۲۷۵۴۱۸

صراط:  نایب‌رئیس مجلس با وارد دانستن اخطار سلیمی درباره مصوبه مجلس آمریکا گفت: از مقامات دیپلماسی کشورمان می‌خواهیم در برابر رفتار خصمانه آمریکا اقدام متناسب انجام دهند.

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی امروز (یکشنبه 29 آذر) در صحن علنی در اخطار قانون اساسی درباره اصلی که هر گونه سلطه‌پذیری را در سیاست خارجی ایران نفی می‌کند، گفت: مجلس نمایندگان‌ آمریکا اقدامی غیرمنطقی انجام داده است که نشان‌دهنده کینه‌جویی علیه نظام اسلامی است و رئیس‌جمهور آمریکا امروز این مصوبه را تایید کرده است.

وی اظهار داشت: ما به عنوان مجلس و دولت، خوب بود اقدام متقابلی انجام می‌دادیم؛ متاسفانه در نطق امروز شما- نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی- هم اشاره‌ای به آن نشد.

سلیمی با اشاره به ضرورت یک اقدام شایسته و بایسته در قبال این مصوبه کنگره آمریکا و تایید آن از سوی اوباما گفت: این اقدام نشانگر آن است که آمریکایی‌ها دست از کینه‌جویی و عداوت نسبت به نظام جمهوری اسلامی ایران برنداشتند.

گزارش خبرنگار فارس حاکی است؛ محمدرضا باهنر نایب‌رئیس دوم مجلس شورای اسلامی که اداره جلسه علنی را برعهده داشت اخطار را وارد دانست و با اشاره به جدی بودن این بحث خاطرنشان کرد: این نوع رفتار دیوار بی‌اعتمادی میان ایران و آمریکا را بلندتر می‌کند.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی این مصوبه را اثبات‌کننده غیرقابل اعتماد بودن آمریکایی‌ها خواند و گفت: از مقامات دیپلماسی کشور می‌خواهیم در برابر رفتار خصمانه آمریکا اقدام مناسب انجام دهند.

به گزارش خبرنگار فارس پس از توضیحات باهنر نمایندگان مجلس با فریادهای مرگ بر آمریکا اخطار سلیمی و اظهارات باهنر را تایید کردند.

منبع: فارس