۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۶
مرگ و ميرها 20 درصد افزايش یافت

روحانی 6 ماه پیش درباره آلودگی هوا چه گفته بود؟

تعداد ميهمانان بهشت زهرا به 180 نفر در روز افزايش پيدا کرده است که افزایش 20 درصدی را نشان می دهد. حال باید از روحانی پرسید نتیجه آن اقداماتی که ادعا می کردید منشأ آلودگی را از میان برمی دارد چه بوده است؟
کد خبر : ۲۷۵۴۲۸
گروه اجتماعی صراط - در روزهایی که آلودگی هوای تهران و برخی کلانشهرها، نادرستی ادعاهای رییس سازمان حفاظت محیط زیست درباره منشأ اینن آلودگی ها را اثبات کرده، دولت تدبیر و امید راهی جز دست روی دست گذاشتن و منتظر بارندگی ماندن پیدا نکرده است.

به گزارش گروه اجتماعی صراط، چند روز پيش آمار تكان‌دهنده‌اي از بالا رفتن مرگ و مير به دليل آلودگي هوا در تهران اعلام شد که بر اساس آن، در روزهاي عادي بهشت زهرا (س) به طور متوسط روزانه 150 ميهمان دارد اما در روزهاي دي‌ماه كه آلودگي هوا به اوج مي‌رسد، تعداد ميهمانان بهشت زهرا به 180 نفر در روز افزايش پيدا کرده است که افزایش 20 درصدی را نشان می دهد.

در این میان سوالی که بی پاسخ مانده این است که آیا وظیفه مسئولان دولت تدبیر و امید، تنها دست روی دست گذاشتن و منتظر روزهای آلوده ماندن است تا مثلا اجازه ندهند آلودگی هوا از وضعیت ناسالم به وضعیت اضطرار برسد؟!

اواسط خردادماه، حسن روحاني در آيين دهمين دوره جايزه ملي محيط زيست دولتش را دولت محيط زيست معرفي كرد!

دولت محیط زیست اما کوچکترین تدبیری برای این حوزه نیندیشیده بود تا جایی که حتی باد و باران و برف هم نتوانسته آلودگی را از میان بردارد.

در آن مراسم رئيس‌جمهور در بخشي از صحبت‌هايش با يادآوري اين نكته كه در زمينه حفاظت از محيط زيست برخي از وظايف برعهده دولت است گفت: «وظيفه ما اين است كه برنامه‌ريزي كنيم، بنزين و گازوييل سالم در اختيار مردم قرار دهيم و بتوانيم آلودگي را به حداقل برسانيم. اين وظيفه ما است و در اين كار دولت قدم‌هاي خوبي برداشته است.»

او گفته بود: «دولت بنزين پتروشيمي را كنار گذاشت، بنزين يورو 4 را به ويژه در كلانشهرها در اختيار مردم قرار داد و در زمينه استاندارد خودروها سخت‌گيري كرد كه ما آثار آن را مشاهده كرديم.»

حال باید از روحانی پرسید نتیجه آن اقداماتی که ادعا می کردید منشأ آلودگی را از میان برمی دارد چه بوده است؟

خبر فوری

رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت/ پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم