۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۹

توضیحات ایوبی درباره حواشی "محمد(ص)" و مستند حجازی

هیئت انتخاب به خوبی این فیلم را انتخاب و به اسکار ارسال کرد؛ اما فیلمی که در آنجا انتخاب نشده از محدوده اختیار ما خارج است.
کد خبر : ۲۷۵۵۵۵
صراط: حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی، پس از پایان نهمین جشنواره سینما حقیقت در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سوالات آنان پاسخ گفت.

وی در پاسخ  به سوال یک خبرنگار مبنی بر ارزیابی جشنواره امسال بیان کرد: همه کسانی که در جشنواره بودند، متوجه شدند که چه استقبالی از این جشنواره شده است. تمام راهروها و سالن ها پر بود و من وقتی با مهمانان خارجی صحبت می کردم، متوجه شدم آنها از این جشنواره راضی هستند.

وی در ادامه افزود: هم فیلم‌ها و هم داوری‌ها خوب و موثر بود و فضای مثبتی که در این جشنواره وجود داشت، امیدوار کننده بود.
 
وی در خصوص سینماگران مستندساز بیان کرد: سینماگرانی که در این بخش از سینما فعالیت می‌کنند، با ایثار و فداکاری در لبنان، سوریه و عراق حاضر می‌شوند و با شرایط سخت فیلم می‌سازند.  

رئیس سازمان سینمایی در خصوص توقیف و رفع توقیف مستند «من ناصر حجازی هستم» بیان کرد: باید در عالم هنر با بزرگواری برخورد کنیم و در خصوص آثار سینمایی بخشش داشته باشیم، سینماگران محدودیت زیادی دارند که باید به آن ها توجه شود.
 
وی در ادامه بیان کرد: مستندسازان سینما حقیقت راویان حقیقت هستند و خیلی از کارهایی که انجام می دهند، در راستای بیان حقیقت است. ممکن است یک یا دو دهه بعد این حقایق که ثبت و ضبط شده ثابت شود و مردم آن را متوجه شوند. سینمای حقیقت سینمای مبتنی بر حقایق و پژوهش و در واقع سینمای دانایان است.

وی در خصوص حذف فیلم «محمد رسول الله» در جشنواره اسکار گفت: آن چه را که ما باید انجام می دادیم انجام دادیم و هیئت انتخاب به خوبی این فیلم را انتخاب و ارسال کرد اما فیلمی که درآنجا انتخاب نشده از محدوده اختیار ما خارج است.