۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۸

بازرسی از دفتر کفاشیان

مدیرکل حراست وزارت ورزش گفت: خبر بازرسی از دفتر کفاشیان از سوی فدراسیون فوتبال رسانه‌ای شده است و قرار هم نبود رسانه‌ای شود.
کد خبر : ۲۷۵۹۵۴

صراط:  مدیرکل حراست وزارت ورزش گفت: خبر بازرسی از دفتر کفاشیان از سوی فدراسیون فوتبال رسانه‌ای شده است و قرار هم نبود رسانه‌ای شود.

این روزها بحث بازرسی از دفتر کفاشیان و بردن برخی از وسایل شخصی وی همچنان داغ است، هرچند که رئیس فدراسیون فوتبال روز گذشته اعلام کرده بود برخی از وسایل او را بازگردانده‌اند.

بر همین اساس و در خصوص این ماجرا و البته برخی حواشی دیگر مربوط به فوتبال گفت و گویی را با رضا حسنی‌خو انجام دادیم که متن آن را در زیر می‌خوانید:

 در خصوص بازرسی از دفتر کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال روز گذشته ایشان اعلام کردند وسایل او را برگردانده‌اند. آیا تحقیقات کردید این موضوع در خصوص چه بود؟

بله. نهادهای مربوطه تحقیقاتی دارند و اوضاع را نظارت و کنترل می‌کنند. آنها به دفتر کفاشیان رفته و بررسی‌های لازم را انجام داده‌اند و هنوز هم تحقیقات ادامه دارد. اینکه برخی وسایل را برگردا‌نده‌اند هم درست است. البته تحقیقات هنوز ادامه دارد.

 این تحقیقات از سوی نهادهای امنیتی هست یا نظارتی؟

اجازه ندارم در این خصوص صحبت کنم. قطعاً نهادهای مسئول با مجوزهای قانونی این کار را انجام داده‌اند، چون نهادهای غیرمسئول مجوزی برای این اقدامات ندارند.

 عده‌ای معتقد هستند که کفاشیان با اهدافی خاص قبل از انتخابات فدراسیون فوتبال، خبر بازرسی و بردن برخی وسایلش را رسانه‌ای کرده است.

این خبر از سوی ایشان و فدراسیون فوتبال رسانه‌ای شده است و قرار هم نبود رسانه‌ای شود چراکه نهادهای مسئول بنایی برای علتی شدن موضوع نداشتند. این یک بحث تخصصی و فنی و رسیدگی به برخی گزارشات بود که این کار همچنان ادامه دارد و ان‌شالله نتیجه آن هم هر زمان مشخص شد در اختیار رسانه ها قرار خواهد گرفت.

 این موضوع یک بحث امنیتی هست؟

منظور از امنیتی چیست؟

اینکه عده‌ای گفتند حتی پاسپورت و کامپیوتر شخصی کفاشیان نیز ضبط شده است. البته کفاشیان در این مدت سفری کوتاه مدت هم به مالزی داشت.

خیر این طور نیست.

 گمانه‌زنی‌ها مبنی بر تعلیق کفاشیان هم مطرح است.

منتظر نتیجه بررسی‌ها و بازرسی دوستان باشید!

 نمی‌گویید دوستان از کدام نهاد هستند؟

اجازه ندام بگویم اما قطعا این افراد از نهادهای مسئول بوده که در حال پیگیری موضوع هستند و نتیجه آن هم به زودی اعلام خواهد شد.

 برخی اخبار حکایت از آن دارد پس از چندین ماه وزیر ورزش با کفاشیان جلسه‌ای برگزار کرده و در آن شرط حمایت وزارت ورزش از ادامه حضور کفاشیان در فدراسیون فوتبال در دور بعدی، برکناری کی‌روش است. آیا این موضوع صحت دارد؟

این موضوع قطعاً غلط است. اما اجازه دهید در این خصوص با وزیر ورزش هم صحبت کنم و سپس نتیجه را خدمت شما اعلام خواهم کرد. حداقل تا جایی که بنده اطلاع دارم طی سال جاری حداقل هفت هشت ده بار آقای وزیر با کفاشیان درباره اتفاقات مختلف جلساتی را برگزار کرده و در خصوص موضوعات مختلف طرفین با هم صحبت کرده‌اند.

 شما از سوی وزارت ورزش در ابتدای امسال پیشقدم شدید تا کی‌روش بماند. جالب است حالا این گونه القا می‌شود که وزارت ورزش می‌خواهد سرمربی تیم ملی را برکنار کند.

یقیناً این موضوع صحت ندارد و چنین بحثی مطرح نشده است که شرط حمایت از کفاشیان در انتخابات، برکناری کی‌روش باشد. البته اصل این موضوع که قرار است وزارت ورزش در انتخابات از کفاشیان حمایت کند، موضوعی غلط و بی اساس است.

البته به نظر می‌رسد وزارت ورزش از کی‌روش در تیم ملی و حتی از خود تیم ملی فوتبال همچنان حمایت می‌کند.

بله درست است و این موضوع روشن و آشکار است و حتی از وظایف ما به شمار می‌رود.

وزارت ورزش در انتخابات پیش‌روی فدراسیون فوتبال چه موضعی خواهد داشت؟

وزارت ورزش در خصوص انتخابات جهت‌گیری خاصی نداشته است و فکر هم نمی‌کنم فعلاً هم در این خصوص موضوعی مطرح باشد.

 شما که قصد کاندیداتوری برای فدراسیون فوتبال ندارید.

خیر. برای چه باید کاندید شوم. آنقدر آدم‌های کارشناس و مدیر هستند که ما در بین آنها گم هستیم.

منبع: فارس