۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۴

آلمان پاتریوت را از ترکیه خارج کرد

در حالی که ماموریت نظامی آلمان در خاک ترکیه ماه آینده به پایان می‌رسد، برلین سامانه‌های دفاع هوایی پاتریوت را از خاک ترکیه خارج کرده است.
کد خبر : ۲۷۶۲۳۲
صراط: در حالی که ماموریت نظامی آلمان در خاک ترکیه ماه آینده به پایان می‌رسد، برلین سامانه‌های دفاع هوایی پاتریوت را از خاک ترکیه خارج کرده است.

به نقل از خبرگزاری اناتولی، یک فروند کشتی حامل موشک های پاتریوت آلمان بندر اسکندرون در دریای مدیترانه را ترک کرده است.

دولت آلمان پیش از این اعلام کرده بود که ماموریت سامانه های موشکی پاتریوت در خاک ترکیه در ژانویه 2016 میلادی به پایان خواهد رسید.

آلمان همچنین قصد دارد علاوه بر سامانه های موشکی پاتریوت، بیش از 260 نظامی خود را نیز که برای استفاده از این سامانه های موشکی در ترکیه مستقر شده بودند، از این کشور خارج کند.

پیش از این گزارش هایی در رسانه های آلمانی منتشر شده بود که نشان می داد برلین استقرار موشک های پاتریوت در خاک ترکیه را تمدید نخواهد کرد.

سامانه های موشکی پاتریوت آلمان در 100 کیلومتری مرزهای سوریه در جنوب ترکیه مستقر شده بود. آمریکا و هلند نیز از اوایل 2013 میلادی سامانه های موشکی پاتریوت را در ترکیه مستقر کرده اند. این سامانه های موشکی بنا به درخواست ترکیه برای کمک ناتو در دفاع از حریم هوایی در برابر سوریه، مستقر شده بود.

در سال 2014 میلادی اسپانیا تصمیم گرفت تا سامانه های موشکی خود را از ترکیه خارج کند. این اقدام پس از آن صورت گرفت که هلند نیز اعلام کرده است که موشک های پاتریوت را از خاک ترکیه خارج می کند.

منبع: تسنیم