۰۳ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۳

ابتکار: دیگر هیچ سیرکی فعالیت نمی‌کند

معاون رئیس جمهور گفت: سال گذشته ۳۵۰ هزار خودروی فرسوده در سطح کشور از رده خاج شد.
کد خبر : ۲۷۶۵۵۴
صراط: معصومه ابتکار امروز در نشست خبری خود با اصحاب‌رسانه آذربایجان‌غربی، در رابطه با اقدامات انجام شده در ستاد احیای دریاچه ارومیه و عملکرد آن اظهار داشت: بی‌شک احیای دریاچه‌ای که در طولانی مدت دچار مشکل شده است بسیار دشوار بوده و دولت یازدهم نیز از ابتدای آغاز به‌کار اقداماتی را برای احیای این دریاچه انجام داده است.

وی با بیان اینکه طرح‌ها و برنامه‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه از وضعیت مطلوب و رضایت‌بخشی برخوردار است، افزود: تاکنون مطالعات بسیاری در ارتباط با پارک ملی دریاچه ارومیه انجام شده و طرح‌ها و برنامه‌هایی که قابلیت اجرا داشته و علمی بودند، به مرحله اجرا در آمده است.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست بیان کرد: لایروبی رودخانه‌ها، احیای تالاب‌ها، کاشت گونه‌های مقاوم گیاهی، انجام مطالعات مربوط به میانگذر دریاچه ارومیه و طرح آموزش کشاورزان از گام‌های مثبت برداشته شده در زمینه اصلاح الگوی مصرف آب و احیای دریاچه ارومیه است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران در رابطه با آلودگی هوای کلانشهرها به‌ویژه ارومیه گفت: اکنون به‌غیر از 8 کلانشهر، مورد حاد دیگری از آلودگی هوا و شرایط ناسالم مشاهده نشده و مواردی که هوای ناسالم در آن‌‌ها مشاهده شده گسترده نیستند.

معاون رئیس‌جمهور اظهار داشت: دولت یازدهم با پیگیری کارهای مربوطه و بازرسی‌های مستمر برای ارتقاء کیفیت سوخت و خطوط کشور، 350 هزار خودرو در سال گذشته از رده خارج شده است.

وی تصریح کرد: 21 جلسه کمیته ملی و جلسات بسیاری به‌صورت مستمر برای رسیدگی به مشکل آلودگی هوا برگزار شده و در مرحله کنونی نیز تمامی شهرهای مراکز استان‌ها مامویت رسیدگی به مشکلات آلودگی هوا در حوزه خود و انجام اقدامات لازم را دارند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه برای اطفاء حریق و پشتیبانی هوایی تفاهم‌نامه‌هایی با ستاد مدیریت بحران و نیروهای مسلح منعقد شده است، افزود: تعداد دفعات حریق نسبت به سال گذشته افزایش داشته اما خسارت‌های وارده بسیار کمتر و برنامه‌ریزی‌ها نیز دقیق‌تر انجام شده است.

ابتکار اظهار داشت: بزرگ‌ترین دستاورد سازمان محیط زیست رسیدن به رویکرد جامع زیست محیطی است، اما اکنون ارزیابی‌ها نشان می‌‌دهند که خرید بالگرد به نفع ما نیست و تصمیم‌هایی نیز در این مورد اتخاذ نمی‌شود.

وی با تاکید بر اهمیت فعالیت سازمان‌ها مردم نهاد گفت: هم اکنون فعالیت بیش از 800 تشکل زیست محیطی در سطح کشور انجام می شود.

معاون رئیس جمهور با اشاره به وضعیت باغ‌وحش‌های کشور تصریح کرد: از سال 95 دیگر هیچ سیرکی با وجود حیوانات فعالیت نمی‌کند و برنامه‌های پایش دقیق برای باغ‌وحش‌ها تدوین و در اختیار آنان قرار می گیرد و باغ‌وحش‌ها نیز ملزم به اجرای آن‌ها هستند.

منبع: تسنیم