۰۴ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۲

شگفت‌انگیزترین تصاویر علمی هفته

رنگین کمان قرمز رنگ، خزنده آبزی عظیم الجثه و دستکاری ابرها از جمله تصاویر علمی شگفت انگیز این هفته است.
کد خبر : ۲۷۶۵۷۸
صراط: رنگین کمان قرمز رنگ، خزنده آبزی عظیم الجثه و دستکاری ابرها از جمله تصاویر علمی شگفت انگیز این هفته است.

1- پانداها هم عاشق می‌شوند
مطالعه‌ای جدید نشان داده است که پانداها بیشتر زمانی جفتگیری می‌کنند که خودشان جفت خود را انتخاب کرده باشند. البته این بدان معنا نیست که پانداها هم درست مثل انسان‌ها عاشق می‌شوند و آن را درک می‌کنند. آنها بیشتر به جفتی جذب می‌شوند که خود آن را انتخاب کرده باشند.

شگفت‌انگیزترین تصاویر علمی هفته

2-رنگین‌کمان قرمز
تحقیقات جدید نشان داده است که رنگین‌کمان‌ها به 12 شکل متفاوت در‌می‌آیند. رنگین‌کمان‌ها علاوه بر نور خورشید به طور قابل توجهی تحت تاثیر قطرات آبی هستند که آن‌ها را بوجود می‌آورد. آن‌‌ها می‌توانند به شکل دوقلو، سه‌تایی و یا حتی 4تایی دربیایند و چند لحظه یکبار تغییر کنند و رنگشان عوض شود.

شگفت‌انگیزترین تصاویر علمی هفته

3-حرکت سر زنبور عسل
گونه‌ای از زنبور نوار آبی از استرالیا برای جمع‌آوری گرده از حرکتی خاص استفاده می‌کند. این گونه زنبور برای جمع کردن گرده سر خود را 350 بار به گل می‌زند.

شگفت‌انگیزترین تصاویر علمی هفته

4-شکار گروهی کوچک‌ترین گونه پنگوئن‌ها
در این تصویر رازهای شکار کوچک‌ترین گونه از پنگوئن‌ها نشان داده شده است. دانشمندان قصد دارند که بفهمند چرا این دسته از پنگوئن‌ها به‌طور گروهی شکار می‌کنند و این حرکت جمعی آن‌ها چه تاثیری بر آن‌ها و سفرشان می‌گذارد.

شگفت‌انگیزترین تصاویر علمی هفته

5-خزنده آبزی عظیم الجثه
در پاتاگونیا، اسکلت جانوری که شبیه گونه‌ای جدید از خزنده‌ای دریایی بود کشف شد و بررسی شد. این جانور، خزنده‌ای آبزی بوده است که 65 میلیون سال پیش در آب‌ها زیست داشته است.

شگفت‌انگیزترین تصاویر علمی هفته

6-دستکاری ابرها
گاهی اوقات تمیز کزدن هوا باعث بدتر شدن گرمای زمین می‌شود. تحقیقات حاکی از آن است که اقداماتی که برای کاهش آلودگی هوا انجام می‌شود ممکن است گرمای زمین را افزایش دهد. کاهش انتشار سولفور به لکه‌های خورشیدی طبیعی مقدار نور خورشیدی که به سطح زمین می‌رسد را تغییر می‌دهد.

شگفت‌انگیزترین تصاویر علمی هفته

7-اثر هنری اقیانوس
شکوفه‌های فیتوپلانکتون اقیانوس را به اثری هنری تبدیل کرده است. این تصویر از شکوفه‌های فیتوپلانکتون در اقیانوس اطلس شمالی گرفته شده است. هنوز اطلاعات زیادی راجع به شکوفه‌ها بدست نیامده است زیرا آب و هوا در ماه‌های پاییز از جستجو و تحقیق در آن نقاط جلوگیری می‌کند.

شگفت‌انگیزترین تصاویر علمی هفته