۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۸

سیل در سه کشور ویرانی به بار آورد

رسانه ونزوئلایی «تله‌سور» گزارش داد که بارش شدید باران و جاری شدن سیل در بولیوی، آرژانتین و اروگوئه موجب آوارگی هزاران نفر از مردم و همچنین مرگ 2 نفر شده است.
کد خبر : ۲۷۶۷۸۵
صراط: در آمریکای لاتین به نقل از «تله‌سور»، طبق گزارش‌های دریافتی از منابع رسمی بارش شدید باران در بولیوی، آرژانتین و اروگوئه 2 نفر را به کام مرگ کشاند و زندگی بیش از 400 نفر از مردم منطقه «گوآیارامرین» (شمال شرق بولیوی) را تحت تاثیر قرار داد.

بارش باران شدید در بولیوی، آرژانتین و اروگوئه منجر به آوارگی هزاران نفر از مردم و مرگ عده‌ای از شهروندان این کشورها شد در حالی که خسارات زیادی را نیز به زیر ساخت‌های این کشورها وارد کرد.

بولیوی

گزارش‌های دریافتی حاکی از آن است که یک زن مسن در جریان بارش باران شدید در بولیوی غرق شد و یک مرد جوان نیز در اثر اصابت صاعقه جان خود را از دست داد.

«هلن گورایب کایخاس» شهردار منطقه «گوآیارامرین» طی سخنانی اذعان داشت که بارش 5 ساعته باران شدید از ابتدای هفته جاری موجب بالا رفتن آب رودخانه «سیرینگوس» و جاری شدن سیل در این منطقه شد.

وی در این‌باره گفت که با توجه به شرایط فعلی از مرکز اقدامات اضطراری کشور تقاضای کمک به مردم این منطقه را کرده‌ایم؛ بیش از 400 نفر از مردم بولیوی در اثر جاری شدن سیل تحت تاثیر قرار گرفته و در شرایط نابسامانی به سر می‌برند.

دولت بولیوی در اوایل ماه دسامبر سال جاری فرمان راه اندازی برنامه بررسی و انجام اقدامات اضطراری در تقابل با پدیده ال نینیو در سال 2015 و 2016 را صادر کرد؛ طبق گزارش‌های دریافتی مبلغی بیش از 21.5 میلیون دلار نیز به عنوان بودجه این برنامه در نظر گرفته شده است.

آرژانتین

طبق گزارش‌های دریافتی از رسانه‌های آرژانتینی بالا آمدن آب رودخانه‌های اروگوئه، پاناما و پاراگوئه 6 هزار نفر از مردم شمال شرق آرژانتین را از خانه‌های خود آواره کرده است در حالی که تا این لحظه 2 نفر از مردم این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

به گفته منابع رسمی تاکنون هزاران نفر از مردم منطقه «انتره ریوس» واقع در شمال آرژانتین از خانه‌های خود آواره شده‌اند در حالی که در حدود 850 نفر از این آوارگان آرژانتینی که در اثر بالا آمدن رود اروگوئه به شدت متضرر شده‌اند، از اهالی منطقه «کون کوردیا» هستند.

وضعیت مردم شهر «رکونکیستا» واقع در استان «سانتا فه» واقع در شمال شرق آرژانتین نیز بسیار پیچیده است .

مرکز خدمات ملی آب و هوا در آرژانتین نسبت به ادامه بارش باران و وزش طوفان شدید در استان «سانتا فه»، «انتره ریوس»، غرب و مرکز استان «چاکو»، جنوب استان «کورینته» و غرب و مرکز استان «فورموسا» هشدار داده است.

اروگوئه

سیستم وضعیت اضطراری ملی اروگوئه در گزارشی اعلام کرد که بارش باران شدید و به دنبال آن جاری شدن سیل در ایالات «آرتیگاس»، «پایاساندو»، «ریورا» و «سالتو» واقع در شمال اروگوئه منجر به آوارگی 6 هزار و 608 نفر از مردم این مناطق شد.

طبق گزارش‌های دریافتی مردم ایالات «سالتو»، «پایاساندو» و «ریورا» بیش از مردم دیگر ایالات اروگوئه در اثر جاری شدن سیل متضرر شده‌اند.
منبع: فارس