۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۱

هلاکت یک شاهزاده سعودی در یمن

منابع مخالف آل سعود از هلاکت یکی از شاهزادگان سعودی در استان مأرب یمن پرده برداشتند که رژیم ریاض سانسور شدیدی را برای جلوگیری از مطلع شدن مردم از این خبر اعمال کرده است.
کد خبر : ۲۷۶۹۸۹
صراط: یک منبع نظامی فاش کرد شاهزاده محمد بن مساعد بن جلوی آل سعود به دست رزمندگان شجاع یمنی در استان مأرب یمن به هلاکت رسید.

این منبع گفت شاهزاده محمد بن مساعد بن جلوی بن عبدالعزیز آل سعود از مقامات سعودی در عملیات قدرتمند ارتش و کمیته‌های مردمی یمن علیه متجاوزان اشغالگر سعودی و مزدورانشان در استان مأرب در شرق یمن به هلاکت رسیده است.

همچنین شماری از مزدوران در عملیات ارتش و کمیته‌های مردمی یمن کشته شدند و یک خودروی زرهی آنها هم در منطقه الحجر استان مأرب منهدم شد.

این در حالی است که رژیم آل سعود همچنان به سانسور شدید شکست‌ها و تلفات نظامیانش در یمن ادامه می‌دهد، جنگی که این رژیم از ششم فروردین علیه ملت بی‌دفاع یمن فقیرترین کشور عربی همسایه رژیم پولدار آل سعود به راه انداخته و در این راه مزدوران و  ارتش‌های اجاره‌ای را هم به خدمت گرفته تا اهداف توسعه طلبانه خود را در یمن محقق کند، اما در این راه شکست مفتضحانه متحمل شده است.

از سوی دیگر شبکه المسیره یمن گزارش داد یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن یک فروند موشک بالستیک از نوع قاهر 1 به پایگاه گارد سلطنتی عربستان سعودی در منطقه نجران شلیک کرد.

یک منبع نظامی یمنی گفت یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، پایگاه گارد ملی عربستان در در منطقه العریسه نجران را با موشک قاهر 1 در هم کوبید که این حمله به وقوع انفجارهای بزرگ در این مکان منجر شد.

این منبع افزود جنگنده‌های سعودی در پی انفجارهای شدید در انبارهای تسلیحاتی در این پایگاه به صورت گسترده و جنون‌آمیز در آسمان نجران به پرواز درآمده اند.

بر  اساس این گزارش، یگان موشکی  ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، سامانه موشکی قاهر 1 را به صحنه رویارویی با دشمن متجاوز در کنار موشک‌های بالستیک دیگر همچون اسکاد وارد کرده است.

المسیره همچنین از انهدام تعدادی از جنگ افزارهای مزدوران آل سعود در جبهه‌های مختلف نبرد در یمن خبر داد.

بر اساس این گزارش، در حمله موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی به مواضع متجاوزان اشغالگر و مزدورانشان در استان مأرب، تعدادی از خودروهای زرهی آنها در کاخ جمهوری هدف قرار گرفت. همچنین نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با دفع حمله مزدوران و نظامیان اشغالگر به سمت الجوف در استان مأرب، سه خودروی آنها را منهدم کردند.

نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن همچنین مواضع نظامی عربستان در منطقه جیزان را هدف حملات توپخانه‌ای خود قرار دادند که به هلاکت شماری از نظامیان سعودی و انهدام چند خودروی نظامی آنها منجر شد.

همچنین یک خودروی نظامی در حمله موشکی ارتش یمن به مرکز جلاح عربستان و یک خودروی نظامی در موضع الخشل و تعدادی خودرو در حمله موشکی به ستونی از خودروهای نظامی سعودی در غرب الشرفه و موضع نجران و پایگاه الصیانه و موضع المخروق نجران هدف قرار گرفت، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن این مواضع را با بیش از 80 فروند موشک کاتیوشا هدف قرار دادند.

منبع: تسنیم