۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۵

زنان هندی در جشن میلاد پیامبر(ص) +عکس

جشن میلاد حضرت محمد مصطفی (ص) روز پنجشنبه همزمان با آغاز هفته وحدت در شهرهای مختلف هندوستان برگزار شد.
کد خبر : ۲۷۷۰۱۶
صراط:  ۱۲ ربیع الاول در هندوستان تعطیل رسمی است و همه ساله جشن باشکوهی به مناسبت این میلاد فرخنده برگزار می شود.
بنا به برخی روایات، ۱۲ ربیع الاول سالروز میلاد حضرت ختمی مرتبت، محمد مصطفی (ص) است ،بر اساس برخی روایات نیز پیامبر گرامی اسلام در روز ۱۷ ربیع الاول دیده به جهان گشوده اند.
از جمعیت یک میلیارد و ۲۴۰ میلیون نفری هند حدود ۲۰۰ میلیون نفر را مسلمانان تشکیل می دهند و مسلمانان این کشور پس از اندونزی بزرگترین قطب جمعیتی مسلمانان هستند.
شهرهای دهلی نو، امروهه ،مظفرنگر، لکنو، میرود، علیگر، کشمیر و بمبئی از جمله شهرهای است که جشن میلاد نبی مکرم با شکوه فراوانی به همراه آذین بندی مساجد برگزار شد.
در دهلی نو امروز مسلمانان درحالی که پرچم های سبز که بر روی آن اسامی پیامبر اسلام نقش بسته بود در دست داشتند بعد از پیمودن مسافت ۱۰ کیلومتری خود را به مسجد جامع دهلی کهنه رساندند.
در طول مسیر نیز راهپیمایان درحالی لااله الالله و محمد رسول الله سر می داند با شربت و شیرینی پذیرایی می شدند.
همچنین تعدادی از مسلمانان نیز به مناسبت این روز فرخنده نوعی غذا که شبیه فرنی است می پزند.
شرکت در مراسم مولود خوانی که به عقیده مسلمانان این کشور خیر دنیوی و اخروی به همراه دارد از دیگر برنامه های جشن میلاد در هندوستان است .
یکی دیگر ازمراسم ویژه ای که مسلمانان هندی در روز میلاد پیامبر گرامی اسلام برگزار می کنند ‘ اورس یا صندل ‘نام دارد که به معنای بازکردن راه برای عبور حضرت محمد(ص ) است .
دراین مراسم مسلمانان جعبه ای شیشه ای را برروی دست های خود حمل و در طول مسیر آن را گلباران می کنند.
در تعدادی از شهرهای هند نیز در روز میلاد نبی گرامی اسلام تعدادی از سوارکاران درحالیکه سوار براسب های تزیین شده با گل هستند به مداحی و مولود خوانی می پردازند.
برگزاری گفتمان دینی ،گوش دادن به سخنانان وعاظ و دادن صدقه از دیگر برنامه های میلاد نبی اسلام در هند است.
برگزاری مسابقات قرآن کریم ویژه طلاب علوم دینی درجامعه المصطفی دهلی نو و برگزاری مسابقات قرآن کریم که از روز شنبه در خانه فرهنگ جمهوری اسلامی برگزار می شود از دیگر برنامه های هفته وحدت درهند است.

عکس/ زنان هندو در جشن پیامبر اسلام

منبع: ایرنا