۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۰

نصرالله: 60 سال است روز خوش ندیده‌ایم

سخنرانی دبیرکل حزب الله لبنان به مناسبت هفتمین روز شهادت سمیر قنطار دقایقی پیش آغاز شد.
کد خبر : ۲۷۷۱۱۲
صراط: سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله در این سخنرانی هم اکنون به طور مستقیم از طریق شبکه العالم در حال پخش است، از ابراز همدردی و همبستگی تشکل‌ها و جریان‌های مختلف سیاسی و شخصیت‌‌ها و مقامات داخلی و خارجی در پی شهادت سمیر قنطار تشکر کرد‬‎.

رهبر مقاومت لبنان سپس با تاکید بر اینکه مقاومت شکی ندارد که اسرائیل عامل ترور شهید سمیر القنطار است، به صهیونیست ها هشدار داد که حق پاسخ در هر زمان و مکانی برای مقاومت محفوظ است.

نصرالله در بخش دیگری از سخنان خود افزود: ‫بار دیگر دو عید مبارک را به مسلمانان و مسیحیان تبریک عرض می‌کنم سالروز میلاد حضرت مسیح (ع) و سالروز میلاد حضرت محمد(ص)‬‎ . امیدواریم هم مسیحیان و هم مسلمانان بتوانند شاهد فرا رسیدن روزی باشند که در آن روز بتوانند واقعا شادی اعیاد را احساس کنند.

دبیرکل حزب الله ادامه داد: منطقه ما در 60 سال گذشته روز خوش ندیده و گرفتار جنگ هایی بوده که هدف از آن خدمت به رژیم اشغالگر است. ما در این منطقه سال‌هاست که نه طعم عید و نه شادی عید را احساس کردیم به ویژه در سالیان اخیر که منطقه ما گرفتار جنگ‌های ویرانگر شده که همه این جنگ‌ها در خدمت به رژیم صهیونیستی است‬‎.

نصرالله در ادامه با اشاره به ویژگی های شهید قنطار تاکید کرد: ‫در این مناسبت مهم می‌خواهم زمان بیشتری را برای سخن گفتن درباره شهید القنطار اختصاص بدهم تا بتوانیم با پرداختن به برخی از ویژگی‌ها و خصوصیات او دریابیم که چرا وی به یک مکتب و نماد تبدیل شده است‬‎.

‫به گفته دبیرکل حزب الله، شهید قنطار از همان دوران آغازین مبارزه، جوانی پویا بود و او را می‌توان جوانی جدی مسئولیت پذیر و مومن دانست. او دغدغه مسائل امت اسلام را داشت‬‎ ‫و برای همان مسائل مبارزه می‌کرد‬‎ این نخستین ویژگی او بود و بر اساس همین ویژگی‌ها، مردم القنطار را شناختند‬‎. سمیر می‌توانست در این دنیا باقی بماند یا در کنار بستگانش به زندگی خود ادامه دهد و در روستای خود زندگی کند، اما راه شهادت و جانفشانی را برگزید.

نصرالله تاکید کرد: ‫سمیر نمایانگر آن نسل مسئولیت پذیر و هوشیار بود؛ نسلی که به مسئله فلسطین ایمان آورد و برای فلسطین جنگید و بسیاری از آنها در همین راه مسئله فلسطین به شهادت رسیدند‬‎. این امر مسئولیتی را به وجود می‌آورد چرا که از چند دهه قبل، برنامه‌ای فرهنگی و آموزشی در چارچوب جنگ نرم آغاز شده بود تا از آن طریق، دشمنان بتوانند جوانان امت ما را از مسائل بزرگ این امت دور کنند‬‎ و آنها را از جدی بودن منحرف کنند‬‎. ‫شاید برخی وجود داشته باشند که اندیشه مقاومت را بپذیرند و به مسئله مقاومت ایمان دارند اما تا موضوع جانفشانی مطرح می‌شود به این مسئله ایمان ندارند و آماده جانفشانی نیستند‬‎. حتی ممکن است برخی از این افراد از مقاومت سر باز زنند گرچه می‌دانند این مقاومت بر حق است.

رهبر مقاومت اسلامی لبنان ادامه داد: در مجلس شهادت قنطار ما نیازمند دست یافتن به این روح جانفشانی هستیم چرا که این مسئله شرطی اساسی برای خیزش ملت و استمرار مقاومت و ساختن آینده و بازگرداندن عزت و بزرگی به امت است‬‎ . سومین ویژگی سمیر قنطار، مسئله پایداری در اسارت برای مدت سی سال است‬‎ همه باید در این باره کمی تامل و تفکر کنیم‬‎ و بگوییم که واقعا سی سال اسارت چه معنایی دارد.
منبع: العالم
خبر فوری

همه برای سلامت این جمع خدمت‌گزار دعا کنند/ ملت ایران نگران و دلواپس نباشند