۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۵

لاوروف: دمشق آماده مذاکره است

وزیر خارجه روسیه می‌گوید با وجود آمادگی دولت سوریه برای گفت‌وگو با معارضین، اما معارضه سوری هنوز نتوانسته فهرست مشخصی از اعضای هیئت مذاکره‌کننده خود تهیه کند.
کد خبر : ۲۷۷۲۹۰
صراط: وزیر خارجه روسیه می‌گوید با وجود آمادگی دولت سوریه برای گفت‌وگو با معارضین، اما معارضه سوری هنوز نتوانسته فهرست مشخصی از اعضای هیئت مذاکره‌کننده خود تهیه کند.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه روز دوشنبه با اشاره به اختلافات داخلی معارضین سوری، گفت این گروه‌ها هنوز نتوانسته‌اند بر سر ترکیب هیئت مذاکره‌کننده خود، به جمع‌بندی برسند.

وی که با خبرگزاری اینترفکس مصاحبه می‌کرد، گفت با وجود آنکه معارضین هنوز نتوانسته‌اند هیئتی برای مذاکره تشکیل دهند، اما دولت سوریه آماده گفت‌وگو است.

لاوروف افزود: «فرآیند تشکیل هیئت معارضین نباید فرآیندی بی‌پایان باشد.»

وی همچنین گفت: «موفقیت در سوریه تا حد زیادی بستگی به این دارد که آیا می‌توان در مبارزه با تروریسم به هماهنگی رسید یا نه. جهان باید مانند سال‌هایی که با نازی‌ها می‌جنگنید، در برابر تروریسم هم متحد شود. در حال حاضر تلاش‌های صورت‌گرفته، پراکنده است.»

استفان دی میستورا نماینده سازمان ملل در امور سوریه دو روز قبل اعلام کرد که این نهاد قصد دارد در روز 25 ژانویه (حدود یک ماه دیگر) مذاکرات صلح سوریه را با حضور نمایندگان دولت و معارضین در شهر ژنو سوئیس برگزار کند.

بر اساس قطعنامه اخیر شورای امنیت سازمان ملل برای حل بحران در سوریه، قرار است در اولین گام هیئت‌های دولت و مخالفان سوری به مذاکره بنشینند. با این حال هنوز فهرست معارضین مشروع و اینکه کدام گروه در این هیئت مشارکت خواهد داشت، مشخص نشده است.

ولید معلم وزیر خارجه سوریه هفته گذشته رسما آمادگی دمشق برای شرکت در مذاکرات صلح سوریه را اعلام کرد.

منبع: فارس
برچسب ها: صراط لاوروف سوریه