۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۷

جزییاتی از حکم‌ ماجرای "بخیه"

با وجود صدور رأی غیرقطعی برای متهمان بیمارستان خمینی‌شهر و انتشار جزئیات حکم متهمان این حادثه در رسانه‌ها، مسئولان قضایی استان در این باره هنوز به صورت رسمی اعلام موضع نکرده‌اند.
کد خبر : ۲۷۷۲۹۸
صراط: با وجود صدور رأی غیرقطعی برای متهمان بیمارستان خمینی‌شهر و انتشار جزئیات حکم متهمان این حادثه در رسانه‌ها، مسئولان قضایی استان در این باره هنوز به صورت رسمی اعلام موضع نکرده‌اند.

اعلام رأی پرونده پزشکان و افراد مقصر در اتفاق بیمارستان شهید اشرفی اصفهانی شهرستان خمینی‌شهر موضوعی بود که طی روزهای گذشته در بسیاری از رسانه‌ها مطرح شده اما هیچ یک از منابع رسمی آن را تأیید نکرده‌اند.

حدود یک ماه پیش بود که کودکی چهارساله به همراه خانواده‌اش به دلیل پارگی از ناحیه چانه، به بیمارستان اشرفی اصفهانی مراجعه می‌کند.بعد از مراجعه این کودک، مسئولان بیمارستان اشرفی اصفهانی این استان، به صورت سرپایی، چانه مصدوم وی را بخیه کرده و اقدامات درمانی لازم را در این باره انجام می‌دهند اما به دلیل مشکلات والدین کودک در تأمین هزینه درمان وی، اتفاقات ناگواری صورت می‌گیرد.

بر اساس اعلام رسانه‌ها، پس از اعلام مادر کودک در زمینه عدم توان پرداخت هزینه بخیه چانه فرزند 4 ساله خود، به دستور مسئول کادر پزشکی حاضر در بیمارستان، بخیه‌های کودک چهارساله کشیده می‌شود و بیمار، با خونریزی از بیمارستان خارج می‌شود.

واکنش مدیران کشوری به اتفاق بیمارستان اشرفی اصفهانی خمینی‌شهر

انتشار این خبر که در هفته‌های گذشته واکنش‌های بسیاری را به دنبال داشته، سبب شد که وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نسبت به ماجرا واکنش نشان داده و خواستار برخورد قطعی با موضوع شود و در هفته‌های گذشته، مسئولان قضایی درباره برخورد با آنها صحبت‌های بسیاری مطرح کردند.

طی هفته‌های گذشته جلسات مختلفی برای بررسی این موضوع تشکیل شد و در نهایت رأی اعلام شده درباره محکومان حادثه در برخی رسانه‌ها منتشر شد.

حکم متهمان پرونده حادثه بیمارستان خمینی‌شهر صادر شد

رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان دو روز پیش اعلام کرد که حکم دادگاه بدوی پرونده حادثه بیمارستان خمینی شهر صادر شد.

احمد خسروی وفا بیان کرد: این پرونده پس از انجام تحقیقات مقدماتی به دادگاه ارسال و حکم غیرقطعی در خصوص متهمان آن صادر شد.

وی افزود: از آنجا که به موجب ماده 36 قانون مجازات اسلامی، دادگستری تنها مجاز به اطلاع رسانی احکام قطعی دادگاه‌ها بوده و حکم صادره غیرقطعی به شمار می‌رود، اصحاب دعوی ظرف 20 روز مهلت اعتراض و تجدیدنظرخواهی از آن را دارند،‌ از ذکر جزئیات بیشتر خودداری به عمل می‌آید.

رأی غیر قطعی درباره محکومان حادثه

بر اساس اعلام غیر رسمی برخی رسانه‌ها، پزشک اورژانس به پرداخت دیه، 24 ماه حبس تعزیری و 18 ماه انفصال از خدمت محکوم شده، پزشک کشیک به 24 ماه حبس، تعزیری، 18 ماه انفصال از خدمت و سوپروایزر این واقعه به 9 ماه حبس تعزیری و 18 ماه انفصال از خدمت محکوم شد.

با این حال، هیچ یک از مسئولان قضایی استان اصفهان هنوز این موضوع را تأیید نکرده‌اند و با توجه به اینکه، به گفته آنها این رأی غیر قطعی بوده، هنوز نمی‌توان آن را رسانه‌ای کرد.

هیچ رأیی به صورت قانونی از سوی دادگستری اعلام نشده است

احمد خسروی‌وفا، رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان با اشاره به اخبار منتشر شده در رسانه‌ها درباره اعلام رأی مقصران حادثه بیمارستان اشرفی اصفهانی خمینی‌شهر اصفهان اظهار داشت: از طرف ما به صورت قانونی هیچ رأیی اعلام نشده است. این رأی غیر قطعی است و از طرف ما به صورت قانونی هیچ چیزی اعلام نشده و زمانی که یک رأی قطعی نشده، نباید اعلام شود.

وی درباره اینکه کسانی که رأی را اعلام کرده‌اند، از کجا این اطلاعات را به دست آورده‌اند، تصریح کرد: اطلاعی ندارم که رسانه‌ها این رأی را از کجا آورده‌اند زیرا اعلام کننده قانونی رأی ما هستیم و ما هنوز چیزی در این باره اعلام نکرده‌ایم.

رأی قطعی 20 روز دیگر صادر می‌شود

رئیس‌کل دادگستری اصفهان درباره فرصت محکومان حادثه درباره اعتراض به رأی اعلام شده بیان کرد: از زمان اعلام رأی غیر قطعی، محکومان به مدت 20 روز فرصت دارند که نسبت به این موضوع اعتراض کنند تا دادگاه تجدید نظر در این زمینه تشکیل شده و رأی قطعی صادر شود.

دادستان خمینی‌شهر درباره موضوع بیمارستان اشرفی اصفهانی صحبت می‌کند

رحیمی، دادستان اصفهان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان پیرامون صدور این رأی به خبرنگار تسنیم در اصفهان گفت: قبلاً هم گفته‌ام که باید درباره این مسئله با دادستان خمینی‌شهر صحبت کرده و در این زمینه اظهار نظری نمی‌کنم.

تأکید بر قطعی نبوده رأی اعلام شد

از سوی دیگر شایگان، مدیر روابط عمومی دادگستری استان اصفهان نیز در گفت‌وگو با تسنیم از صحبت پیرامون رأی اعلام شده درباره مقصران حادثه بیمارستان خمینی‌شهر خودداری کرده و اعلام این موضوع را به زمانی پس از صدور قطعی رأی موکول کرد.

شایگان در این باره به تسنیم اظهار داشت: رأی صادر شده برای این افراد غیر قطعی است و تا زمانی که رأی قطعی صادر نشود، نباید اعلام شود.

با این حال، برخی رسانه‌های گروهی با انتشار تصاویری از رأی صادر شده، در این باره به گمانه‌زنی پرداخته‌اند اما هنوز هیچ یک از این آرا از سوی مسئولان قضایی کشور به صورت رسمی تأیید نشده است.

منبع: تسنیم