۰۸ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۲

اظهارات الجبیر درباره توافق با ترکیه

«عادل الجبیر» در کنفرانس خبری مشترک با «چاووش اوغلو» اعلام کرد که دو طرف برای تشکیل شورای همکاری استراتژیک به توافق رسیده‌اند.
کد خبر : ۲۷۷۴۹۸
صراط: «عادل الجبیر» در کنفرانس خبری مشترک با «چاووش اوغلو» اعلام کرد که دو طرف برای تشکیل شورای همکاری استراتژیک به توافق رسیده‌اند.

 «عادل الجبیر» و «چاووش اوغلو» وزیران خارجه عربستان و ترکیه در کنفرانس خبری مشترک در ریاض شرکت کردند.

به نوشته پایگاه خبری شبکه العربیه، الجبیر خطاب به خبرنگاران گفت: شورای استراتژیک که تشکیل آن با دولت ترکیه به توافق انجامیده است، سهم بزرگی در گسترش روابط بین ترکیه و عربستان خواهد داشت.

وی ادامه داد: «ملک سلمان» با رئیس‌جمهور ترکیه در مورد تشکیل این شورا به بحث و تبادل نظر پرداخته‌اند و ریاض و آنکارا همچنین در مورد اهمیت ائتلاف اسلامی ضد تروریسم نیز بحث کرده‌اند.

عادل الجبیر در مورد این شورا توضیح داد: شورای همکاری استراتژیک، مسائل مختلف امنیتی، نظامی، سیاسی، اقتصادی، تجاری، انرژی و سرمایه‌گذاری را در دستور کار خود خواهد داشت.

وزیر خارجه عربستان در ادامه گفت: کنفرانس معارضان سوریه در ریاض، تمام گروهها را در بر داشت و هیچ اختلافی نیز بین آن‌ها نبود.

وی بار دیگر تأکید کرد: لازم است تا معارضان سوریه برای مبارزه با دولت دمشق حمایت شوند تا مردم سوریه به ازادی و استقلال خود دست یابند.
منبع: فارس