۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۵

نامه پوتین به اوباما در آستانه سال نو

رئیس‌جمهوری روسیه در پیام تبریک سال نو به رئیس‌جمهوری آمریکا و صدراعظم آلمان، همکاری‌های دوجانبه مسکو با دیگر کشورها را عامل مهم در برقراری امنیت جهانی خواند و بر لزوم ادامه این همکاری‌ها تأکید کرد.
کد خبر : ۲۷۷۶۷۳
صراط: «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه با ارسال پیام‌هایی مجزا ولادت حضرت مسیح (ع) و آغاز سال نو میلادی را به سران کشورها و سازمان‌های بین‌المللی تبریک گفت.

بنا بر اعلام سایت کرملین، رئیس‌جمهوری روسیه در پیام خود به «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا نوشت: سالی که پشت سر گذاشتیم نشان داد که روابط میان روسیه و آمریکا یکی از مهمترین فاکتورها در برقراری و حفظ امنیت بین‌المللی است.

وی در ادامه ابراز اطمینان کرد که مسکو و واشنگتن همزمان با انجام گفت‌وگوهای سازنده و همکاری‌هایی مبتنی بر منافع دوجانبه، می‌توانند به طور موثر با تمام تهدیدات و چالش‌های جدید مقابله کرده و به حل بحران در اقصی نقاط جهان کمک کنند.

رئیس‌جمهور روسیه همچنین در پیام تبریک خود به «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان تأکید کرد: سال 2015 میلادی بر اهمیت همکاری‌های نزدیک میان مسکو و برلین برای ایجاد امنیت در اروپا و حل موثر مسائل بین‌المللی تأکید کرد و لزوم همکاری در مقابله با تهدیدات و چالش‌هایی که بشر امروز با آن مواجه است را بیش از گذشته نمایان ساخت.

پوتین همچنین ابراز امیدواری کرد که تلاش‌های مشترک روسیه و آلمان بتواند به تقویت مشارکت میان دو کشور در زمینه‌های گوناگون به نفع طرفین و نیز کل قاره اروپا منجر شود.
منبع: فارس