۱۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۴

زاکانی: نهم دی روز قیام علیه فتنه بود

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر پس از انقلاب نقش امام(ره) را در کشور کمرنگ و نادیده بگیریم تاکنون کشور چندین بار تجزیه شده بود.
کد خبر : ۲۷۷۷۷۰
صراط: نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر پس از انقلاب نقش امام(ره) را در کشور کمرنگ و نادیده بگیریم تاکنون کشور چندین بار تجزیه شده بود.

علیرضا زاکانی در مراسم گرامیداشت نهم دی ماه در مسجد امام خمینی(ره) قزوین اظهار کرد: مردم در همه‌ عرصه‌ها به خصوص برای دفاع از دین و ارزش‌ها و اعتقادات خود حضور گسترده داشته‌اند که این حضور در واقعه‌ نهم دی ماه نیز بسیار پر رنگ بود.

وی افزود: مردم با حضور خود در راهپیمایی نهم دی، ضمن برائت از هر فتنه و دروغی عهد و پیمانی دوباره با رهبری بستند که دیگر چنین وقایعی در کشور اتفاق نیفتد.

وی ادامه داد: آن‌چه که دست مایه‌ انقلاب شد منطق درست اسلام بود و عنایات امام زمان (عج) و نایب بر حق آن حضرت موجب هدایت ما در جامعه شد.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: نهم دی ماه، روز قیام همگانی مردم علیه فتنه بود و اگر توجه کنیم مطابق با اشارات امام خمینی (ره) در می‌یابیم که وحدت کلمه، رمز پیروزی است؛ لذا وحدت مردم توانست مشت دشمنان را باز کند تا به اهداف خود نرسند.

وی یادآور شد: از ابتدای انقلاب تاکنون در نبرد با شیطان بزرگ بوده و هستیم، عده‌ای در کشور با عملکردهای خود بر آن هستند تا زشتی‌های اقدامات غرب و آمریکا را بر مردم بپوشانند که بسیار غیرقابل درک است. این در حالی است که مطابق با فرموده امام(ره)، انقلاب را در جنگ بیمه کردیم؛ چراکه دشمنان همیشه اعتقادات مردم را هدف‌گذاری و آن‌ها را تحریک می‌کردند و این مردم بودند که با تقویت اعتقادات خود راه‌های نفوذ دشمن را می‌‍بستند.

وی «هوشمندی، ایستادگی و پافشاری مقام معظم رهبری بر روی قانون و حق و حقیقت» را ثمره‌ پیروزی و مقابله با فتنه‌گران دانست و گفت: این صبر و روشنگری رهبری بود که امکان را فراهم کرد تا مردم بیدار شوند و به مبارزه با سران فتنه بپردازند. کسانی که خلاف قانون اساسی و منافع ملی و مصالح انقلاب گام بر می‌دارند و شعار شورایی شدن رهبری را بیان می‌کنند در واقع در راستای اهداف آمریکا گام برداشته و به آن کمک می‌کنند.

زاکانی با اشاره به این‌که «اگر مجاهدت‍‌های امام(ره) و مقام معظم رهبری نبود اسلام ناب شناخته و ساخته نمی‌شد و مردم در میدان نبرد حاضر نمی‌شدند»، افزود: لطف خداوند متعال و مجاهدت‌های امام و رهبری موجب شد تا در میدان جنگ و در مقابل استکبار و استعمار به پیروزی برسیم. امروز بعضی افراد به سراغ اصل و عنایتگر جامعه آمده‌اند تا انقلاب را بدنام کنند که این بدنامی و هدف قرار دادن اصل انقلاب ریشه در خیال پردازی منافقان دارد.

وی با بیان این‌که «خداوند متعال همیشه پشتوانه مردم ایران بوده و هیچ‌گاه نخواهد گذاشت تا ایثارگری‌ها و فداکاری‌های ملت ایران از بین برود» خاطرنشان کرد: همان‌گونه که حضرت امام (ره) را باور داشتیم و از میراث آن حفظ و نگهداری کردیم اکنون نیز مقام معظم رهبری را باور داریم و پشتیبان ایشان هستیم. باید بکوشیم و با چشمان بیدار مسیر پیش رو را طی کنیم تا با همدلی و انسجام از وجود هر فتنه‌ای در کشور جلوگیری کنیم.

منبع: ایسنا
برچسب ها: صراط زاکانی نه دی