۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰

تبعات قتل شیخ نمر سنگین خواهد بود

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اعدام شیخ نمر جنایتی است که عواقب گسترده آن متوجه آل سعود خواهد شد و انتظار می‌رود تا کشورهای اسلامی واکنش لازم را نسبت به این موضوع داشته باشند.
کد خبر : ۲۷۸۱۵۸

صراط:  علاءالدین بروجردی نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به خبر اعدام شیخ نمر توسط مقامات سعودی گفت: بدون تردید اعدام شیخ نمر جنایتی است که عواقب گسترده آن متوجه دولت سعودی خواهد شد.

وی افزود: معمولا دولت‌ها حرمتی برای علما و دانشمندان خود قائلند و این اقدام عربستان نشان داد که آل سعود هیچ حرمتی برای این قشر از جامعه و همچنین افکار عمومی جهان اسلام قائل نیست و اعدام شیخ نمر در حالی بود که ده‌ها نفر از علمای اسلام و مراجع دولت عربستان را از انجام این اقدام برحذر داشتند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ضمن محکومیت اعدام شیخ نمر اظهار داشت: این اقدام نابخردانه عربستان نشان دهنده انفعال این کشور و شکست در مسائل متعدد منطقه از عراق و سوریه گرفته تا یمن است.

بروجردی در پایان خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود تا سازمان ملل و کشورهای مختلف و به ویژه کشورهای اسلامی واکنش لازم را نسبت به اعدام شیخ نمر نشان دهند و مطمئنا تبعات این اقدام در داخل کشور عربستان برای مقامات سعودی بسیار سنگین خواهد بود.

منبع: فارس