۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۵

ارتش ترکیه صدها شبه‌نظامی کرد را کشت

ستاد کل ارتش ترکیه اعلام کرد که نیروهای مسلح این کشور حدود ۳۰۰ شبه نظامی کرد را در عملیات نظامی در ۳ منطقه در استان های سرناک و دیاربکر در جنوب شرق ترکیه، کشته‌اند.
کد خبر : ۲۷۸۲۴۷
صراط: به نقل از اسپوتنیک، ستاد کل ارتش ترکیه امروز شنبه اعلام کرد: حدود 300 شبه نظامی کرد عضو پ ک ک در جریان یورش های نیروهای مسلح این کشور کشته شده اند.

این عملیات در 3 منطقه در استان های سرناک و دیاربکر واقع در جنوب شرق ترکیه انجام شده است. اکثر جمعیت و ساکنان این مناطق را کردها تشکیل می دهند.

ستاد کل ارتش ترکیه افزود: ده‌ها سلاح انفجاری شبه نظامیان پ ک ک خنثی شده و موانع ایجاد شده توسط شبه نظامیان برای مسدود کردن جاده ها در سیزره و سیلوپی از بین رفته است و یک مدرسه که توسط شبه نظامیان از آن برای آموزش نیروها استفاده می شده، نابود گشته است.

ادامه حملات ارتش ترکیه به مناطق جنوب شرقی این کشور در شرایطی است که هشدارهای زیادی نسبت به تاثیرات منفی وضع مقررات منع آمد و شد در جنوب شرق ترکیه مطرح شده و نهادهای حقوق بشری خواستار متوقف شدن این حملات شده اند.

بیش از 10 هزار نیروی ارتش ترکیه در این عملیات شرکت کرده اند. با شکسته شدن آتش بس بین شبه نظامیان کرد پ ک ک و دولت ترکیه در ماه جولای، جنوب شرق ترکیه شاهد تشدید درگیری های خونین و خشونت ها بوده است.

منبع: تسنیم