۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۱

نجات جان 4 مادر باردار گرفتار در برف

4 مادر باردار گرفتار در کولاک با کمک راهداران، هلال احمر و فوریت‌های پزشکی قروه، نجات یافته و به مراکز درمانی انتقال داده شدند.
کد خبر : ۲۷۸۴۱۷

صراط: 4 مادر باردار گرفتار در کولاک با کمک راهداران، هلال احمر و فوریت‌های پزشکی قروه، نجات یافته و به مراکز درمانی انتقال داده شدند.

اگر چه میزان بارش‌های دو روز اخیر در شهرستان قروه میزان قابل توجهی نداشت و به گفته رئیس اداره هواشناسی قروه 6.6 میلی‌متر به ثبت رسیده است، اما وزش باد شدید که سرعت لحظه‌ای آن 23 متر بر ثانیه بود، موجب شد تا کولاک به استقبال مسافران و رانندگانی بیاید که در محورهای اصلی و فرعی این شهرستان تردد می‌کنند.

میزان بارندگی‌های سال زراعی‌ جاری در قروه در حدود 205 میلی‌متر بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 36 درصد افزایش نشان می‌دهد و این میزان بارش در مقایسه با بلند مدت هم رشدی 57 درصدی داشته است.

مرتضی‌ عبدالملکی با بیان اینکه میانگین بلندمدت سالانه قروه 334 میلی‌متر بوده است، افزود: درصد تحقق بارندگی نسبت به میانگین بلندمدت سالانه 47 درصد است.

عبدالملکی گفت: این میزان بارش در سال‌ زراعی‌ جاری نسبت به بلندمدت 35 ساله هم 80 درصد رشد داشته است.

امسال پاییز پربرکتی با براش برف و باران را شاهد بودیم که در آغازین روزهای زمستان این برکت الهی همچنان ادامه یافت و پس از پشت سرگذاشتن روزهای مه‌آلود، بالاخره باز هم بارش برف خوشحالی را به میان مردم آورد و خوشحالی اهالی زمین بار دیگر رنگ سفید به خود گرفت.

در این میان کشاورزان، سهم بیش‌تری از شادی این رحمت‌الهی را دارند چراکه ثمره کاشته‌هایشان در زیر چتر رحمت الهی است که به بار خواهد نشست.

انسداد مسیر 50 روستا

کولاک شدید موجب شد تا مسیر ارتباطی روستاها و نیز محور اصلی قروه به دهگلان دیشب بسته شود.

به گفته سرپرست اداره راه و شهرسازی قروه 45اکیپ برفروبی در محورهای شهرستان مشغول عملیات برفروبی و نجات خودروها هستند.

وی افزود: 15 دستگاه ماشین‌آلات برفروبی سنگین و 15 دستگاه تراکتور تیغه‌دار بخش خصوصی در قالب پیمانی و 15 دستگاه ماشین‌آلات برفروبی راهداری مشغول ارائه خدمات راهداری و برفروبی در محورهای اصلی، فرعی و روستایی این شهرستان هستند.

عبدالرضا ابراهیم‌فرد با بیان اینکه محور اصلی قروه به دهگلان که از عصر دیروز به دلیل کولاک شدید مسدود شده بود، بازگشایی و هم‌اکنون رفت و آمد در آن جریان دارد.

وی با بیان اینکه 50 روستای شهرستان در محاصره کولاک بود، تصریح کرد: عملیات بازگشایی 20 محور روستایی تاکنون انجام شده و تلاش‌ها برای بازگشایی دیگر راه‌های روستایی ادامه دارد.

به گفته ابراهیمی‌فرد اعتبارات برفروبی امسال 2 میلیارد و 300 میلیون ریال است  که این میزان اعتبار برای برفروبی 490 کیلومتر محورهای مواصلاتی شهرستان اختصاص یافته است.

با اعلام بسته بودن محور قروه به دهگلان ده‌ها دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین در میدان شهید مدنی قروه متوقف شده بودند که برخی رانندگان نسبت به انسداد محور اعتراض داشتند اما کمی آن سوتر و به فاصله چند کیلومتر، راننده و سرنشین ماشینی که قصد داشتند خودرو خود را به زنجیر چرخ مجهز کنند، وقتی دیدند که خودرو پراید با انحراف از جاده به سمت آنان می‌آید، خود را از پلی که کنار آن ایستاده بودند به پایین انداختند.

تلاش راهداران معطوف به جاده های اصلی نبود و رانندگانی هم که در محورهای روستایی به دام کولاک افتاده بودند، با تلاش آنان نجات یافتند و در این راه گاهی خودروهای سنگین خود راهداران هم از مسیر منحرف و در انبوه برف کنار جاده گرفتار می‌شد که با زحمت و مشقت بسیار موفق به خروج از آن می‌شدند.

راهداران تنها به فکر نجات رانندگان نبودند و شب گذشته با گشودن راه توسط راهداران، 4 مادر باردار به مراکز درمانی انتقال یافتند.

اسکان 337 نفر در پایگاه های امداد و مساجد

رئیس جمعیت هلال احمر قروه هم در زمینه امدادرسانی به مسافران در راه مانده گفت: طی دو شب گذشته 337 نفر در مسجدالنبی (ص) و پایگاه امداد جاده‌ای گنجی، اسکان داده شدند.

فاضل رحیم‌زاده به عملیات‌های امداد و نجات اعضای هلال احمر قروه طی دو روز گذشته اشاره کرد و افزود: کمک به راننده و سرنشینان یک دستگاه خودرو پراید واژگون شده، نجات 10 دستگاه خودرو سبک و سنگین گرفتار در کولاک، مشارکت در امدادرسانی به چند مادر باردار از جمله فعالیت‌های اعضای این جمعیت بوده است.

نجات جان 4 مادر باردار

فرماندار قروه هم از نجات جان 4 مادر باردار به وسیله نیروهای امدادی هلال احمر، فوریت‌های پزشکی و راهداران قروه خبر داد و افزود: پشتیبانی و همکاری در انتقال مادر بارداری که دچار مشکل شده بود از بیمارستان شهدای دهگلان به بیمارستان شهید بهشتی قروه، انتقال مادر باردار دیگری از روستای کنگره، یک مادر باردار دلبرانی و مادر بارداری که حوالی ساعت 1 بامداد از روستای پیرباباعلی به مراکز درمانی شهرستان منتقل شد، حاصل فعالیت این نیروها بوده است.

شعبان سپهر از تلاش همه دست‌اندرکاران امداد و نجات و راهداران تقدیر کرد.

گفتنی است تمامی مدارس روستاهای شهرستان قروه امروز به دلیل برودت هوا تعطیل است.

منبع: فارس
برچسب ها: صراط برف قروه