۱۶ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۱:۲۴

توليد موشک نصر يک از نوع موشک کروز

کد خبر : ۲۷۸۵
به گزارش روز يکشنبه ايرنا به نقل از اداره کل تبليغات دفاعي وزارت دفاع، سردار سرتيپ "احمد وحيدي" در مراسم افتتاح اين خط توليد،ا‌ظهار داشت: موشک نصر يک از نوع موشک کروز است که قادر است شناورهاي 3 هزار تني را منهدم کند.
وحيدي افزود: اين موشک در کلاس موشک‌هاي کوتاه برد مي‌باشد که درحال حاضر قابليت شليک از ساحل و انواع شناورها را دارد و در آينده نزديک امکان شليک از بالگرد و زيردريايي نيز به قابليت‌هاي تاکتيکي آن اضافه مي‌شود.
وزير دفاع گفت: با توليد انبوه اين موشک و تحويل آن به نيروي دريايي سپاه و ارتش، توان دفاع دريايي نيروي دريايي جمهوري اسلامي ايران به نحو چشمگيري افزايش خواهد يافت.
وحيدي پيشرفت‌هاي بدست آمده در صنعت دفاعي بويژه صنايع موشکي وزارت دفاع را ناشي از مديريت تحقيق، مديريت نوآوري، برنامه‌ريزي فناوري و مديريت راهبردي فناوري‌ها دانست که توانسته است فناوري‌هاي حياتي وکليدي را براي صنايع دفاعي کشور به ارمغان آورد.
وزير دفاع در ادامه،تصريح کرد: سرعت تحولات و کاهش چرخه عمر فناوري به گونه‌اي است که وزارت دفاع به منظور صيانت از دستاوردهاي استقلال، امنيت و تماميت ارضي کشور به طور اجتناب‌ناپذير بکارگيري فناوري جديد را بعنوان يک راهبرد مهم دنبال کند و تحقق اهداف سند چشم‌انداز بيست ساله کشور در حوزه صنعت دفاعي با همين راهبرد قابل تحقق است.
وحيدي پاسخ به نيازهاي نيروهاي مسلح را يکي از جدي‌ترين دغدغه‌هاي وزارت دفاع ذکر کرد و افزود: ما تلاش کرده‌ايم رويکرد "تحقيق، توسعه و توليد بر مبناي توان " را به رويکرد " تحقيق، توسعه و توليد بر مبناي نياز نيروهاي مسلح " تغيير دهيم و با بهره‌گيري از راه‌هاي ميان‌بر که همواره مورد تاکيد فرماندهي معظم کل قوا بوده، اين مهم را تحقق بخشيم.
وزير دفاع در ادامه،گفت: امروز با پشتوانه تخصص، تعهد، تجربه و تلاش متخصصان خستگي‌ناپذير وزارت دفاع، علاوه بر تأمين نيازمندي‌هاي متنوع نيروهاي مسلح کشورمان، قادريم نيازهاي تسليحاتي ساير کشورها بويژه کشورهاي دوست و همسايه را نيز تأمين کنيم.
وحيدي در پايان با قدرداني از اقدامات موثر و تلاش متخصصان سازمان صنايع هوافضا در طراحي و ساخت موشک پيشرفته و پيچيده نصر يک اين موفقيت را به محضر فرمانده معظم کل قوا، نيروهاي مسلح و ملت شريف ايران تبريک گفت.