۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۶

عبدي: قرارداد سوشا را فسخ نکرده ايم

سخنگوي باشگاه پرسپوليس گفت: اميدواريم مشکل مکاني سوءتفاهم باشد ولي ما قرارداد وي را فسخ نکرده ايم.
کد خبر : ۲۷۸۷۴۹
صراط: حسين عبدي عضو هيأت مديره و سخنگوي باشگاه پرسپوليس پس از نشست هيات مديره باشگاه  در جمع اصحاب رسانه در مورد اينکه موضع باشگاه در خصوص سوشا مکاني چيست، اظهار داشت: عصر روز گذشته متوجه اين موضوع شدم و از من خواستيد صحبت کنم اما اطلاع نداشتم ولي ديشب و امروز طاهري و ساير عوامل زير مجموعه باشگاه اطلاعاتي کسب کردند و با خانواده‌ سوشا و خود او صحبت کردند. من ديشب با يکي از اقوامش صحبت کردم و اميدوارم که سوتفاهم باشد و مساله خاصي نباشد. احترام خاصي براي قوه  قضائيه قائل هستيم. مي‌دانيم راهکار درست را قوه قضائيه انجام مي‌دهد و اميدواريم که سوء تفاهم باشد و حل شود. همه ما در مشکلات به قوه قضاييه پناه مي‌بريم و باشگاه در محدوده قانون پيگير موضوع است.

وي در مورد اينکه سوشا به پرسپوليس برمي‌گردد يا نه، گفت با هيات مديره در مورد وضعيت سوشا صحبت کرديم و اميدواريم که اتفاقي نيفتد و حمايت لازم را انجام مي‌دهيم و هر تصميمي که قوه قضائيه بگيرد به آن احترام مي‌گذاريم.

عبدي در مورد وضعيت قرارداد سوشا گفت: قرارداد سوشا فسخ نشده است. اگر سو تفاهم باشد جريمه‌ در نظر نمي‌گيريم اما در غير اين صورت تبعاتي خواهد داشت.

وي در مورد احتمال حضور بيرانوند در پرسپوليس و اينکه با قنبرپور صحبت کرده و مبلغ رضايتنامه را 200 ميليون تومان اعلام کرده است، گفت: در نقل و انتقالات هميشه اين صحبت‌ها هست. پنجره نقل و انتقالات براي همين مساله است و باشگاه مي‌تواند از حق خودش استفاده کند. هر بازيکني که قرارداد امضا کند براي آن باشگاه است و اگر بازيکني مثل صادقي از تيم جدا مي‌شود حق طبيعي بازيکن است که جدا شود اميدوارم اتفاق خوبي رخ بدهد. اکنون نمي‌توانم بگويم شخص خاصي مد نظر ما هست يا نه و حق اينگونه صحبت کردن را ندارم.

عبدي در مورد بازگشت عليرضا حقيقي به پرسپوليس گفت: اسم بازيکن خاصي را نمي‌برم و اميدوارم سوشا ماندگار باشد ولي هر اتفاقي رخ بدهد باشگاه راه خودش را طي مي‌کند و اين نيز حق طبيعي باشگاه است.

وي در مورد اينکه با توجه به غيبت برانکو احتمال حضور پاشنکو هست يا نه، گفت: اينها راهکارهايي است که وجود دارد و هر باشگاه بايد راهکارهاي مناسب خود را پيش ببرد و هر مجموعه سياست‌هاي خاص خودش را دارد. هيچ باشگاهي از قبل اعلام نمي‌کند که با بازيکني قرارداد امضا مي‌کند يا نه، تا زماني که بازيکن قرارداد نبسته نامش اعلام نمي شود.

وي همچنين گفت: مصاحبه وکيل سوشا مکاني را خوانده‌ام و هر کسي نظرش را بيان مي‌کند ولي در جلسه هيات مديره بحث سوشا مطرح شد تا بتوانيم اين مساله را به سرانجام برسانيم و چه  طاهري و چه اعضاي هيأت مديره، پيگير موضوع بوده و هستند.

عبدي در مورد اينکه کميته انضباطي گفته باشگاه‌هاي بدهکار حق جذب بازيکن را ندارند، گفت: اين اتفاق فقط امسال نبوده و در سال‌هاي ديگر هم بوده است و وقتي حسن نيت را باشگاه نسبت به بدهي‌ها نشان بدهد وضعيت فرق مي‌کند. در اين 6 ماه بيلان ما مشخص است و اينکه چگونه در تب و تاب بوديم تا مشکلات برطرف شود. باشگاه پرسپوليس حسن نيت در مورد بدهي‌ها داشته و وقتي اينها را به فدراسيون ارائه کنيم اين فرصت به ما داده مي‌شود تا بازيکن بگيريم.

عبدي در مورد جدايي مربي پرسپوليس گفت: امروز از طريق طاهري اين مسئله را متوجه شدم و اين نظر کادرفني است و اگر لازم باشد کسي اضافه مي‌شود در غير اين صورت مربي اضافه نمي شود.

عبدي در مورد اينکه کاشاني از صحبت‌هاي او ناراحت شده که گفته بود از وضعيت پرسپوليس راضي نيستم، گفت: بحث اين بود که چطور ما شروع کرديم و امتيازها را از دست داديم. انتظارات ما اين بود که انتظارات مردم برآورده شود اما گاهي تيترها باعث مي شود که تحليل‌هاي نامناسبي صورت بگيرد و رسانه‌ها برداشت خود از حرف‌ها را منتشر مي‌کنند.

در چند ماه گذشته استر‌س‌هاي زيادي روي ما و باشگاه بود و با حمايت‌هاي ما شايعه‌ و حاشيه‌ها از بين رفت. هرکسي باعث پيشرفت پرسپوليس شود ما حامي او هستيم و در هر زمينه‌اي که باشگاه از من کمک بخواهد انجام مي‌دهم. از من خواستند عضو هيات مديره باشم و براي من افتخار است که براي پرسپوليس وجمهوري اسلامي کار کنيم. من زماني هم مربي تيم بودم.

وي در مورد خريد بليت طبقه دوم ورزشگاه، گفت: هيچ چيز شخصي نيست اما قرار بود اين مسئله ايجاد انگيزه کند. براي آينده چون پرسپوليس خوب بازي مي‌کرد و در بازي با پديده هم با وجود بازي 10 نفره و تساوي گرفتن پاداشي داده نشد. خريد بليت هم در طبقه دوم از سوي باشگاه بوده و اين خلاقيت‌هايي است که مدير اجرايي باشگاه انجام مي‌دهد.

سخنگوي پرسپوليس در مورد اداره باشگاه با سرپرست هم گفت: اين مسايل حل مي‌شود و بحث انتخاب مديرعامل کاملا در اختيار هيات مديره است. احتمال دارد اين هفته مشکلات مديريتي حل شود و در اين ارتباط يکسري مشکلات حقوقي داريم که فکر مي‌کنم طي روزهاي آينده حل شود.

عبدي در مورد اينکه اتفاقي که براي سوشا افتاد ممکن نيست براي ساير بازيکنان پيش بيايد،گفت: اميدوارم اين اتفاق نيفتد تجربياتي در چند سال گذشته داشتيم و بخشي از اين مسايل به باشگاه بخشي به خانواده و بخشي به خود بازيکن مربوط مي‌شود. جمع بندي مسايلي که گفتم اين است که چه وظيفه سنگين و مسئوليت سنگيني داريم. يکسري از بازيکنان بزرگ که الگو هستند بايد مراقب خودشان باشند.

وي در مورد اينکه نمي‌توان کاري کرد که در فضاي مجازي اين اتفاقات رخ ندهد، گفت: وکيل سوشا گفته موبايلش هک شده و شايد اين هک شدن باعث رخ دادن برخي مسايل شده و اين مسايل در حيطه مسئولان قضايي است ولي هرکسي که در فضاي مجازي است به حريم خصوصي ديگران احترام بگذارد و همه ما خانواده داريم و اگر عکس خانوادگي بخواهد دست به دست بچرخد خوبيت ندارد.

عبدي در مورد اينکه هدايتي اعلام آمادگي کرده براي پرسپوليس بازيکن بخرد، گفت: روي هرکسي به باشگاه کمک مي‌کند و باري را از دوش باشگاه برمي‌دارد نظر مثبت روي اين قضيه داريم و هواداران به خصوص هواداران خاص به باشگاه کمک کنند. هدايتي به باشگاه زياد کمک کرده و اميدوارم سايرين هم کمک کنند.

سخنگوي باشگاه پرسپوليس در مورد تاخير در پرداخت مطالبات هادي نوروزي به خانواده‌اش، گفت: بيشتر از تعهدمان به خانواده نوروزي انجام خواهيم داد اما يکسري مسايل قانوني است که بايد حل شود.

وي در مورد حضور اين تيم در امارات گفت: ما براي ويزا و هتل اقدام کرده‌ايم و اميدوارم مشکلي پيش نيايد اما تابع نظر مسئولان عالي رتبه نظام هستيم.

عبدي در مورد وضعيت شفقتيان و قليچ، دو پيشکسوت پرسپوليس گفت: در مورد اين دو پيشکسوت صحبت کرده‌ايم. من شخصا قبل از سفر به لندن از آقاي قليچ عيادت داشتم و قول مي‌دهم که مساعدت شود. بايد هزينه‌هاي جاري را به گونه‌اي تنظيم کنيم که اين کمک‌ها هم انجام شود ولي با توجه به شرايطي که وجود دارد، کمي زمان لازم داريم.

عبدي در مورد اينکه براي حل مشکل سوشا چه برنامه‌اي داريد گفت: تا زماني که مشکل قانوني پيش نيايد ما حمايت‌هاي خودمان را انجام مي‌دهيم مگر اينکه اتفاقي بيفتد که ما نتوانيم کاري کنيم و مثل همه، به قوانين احترام مي‌گذاريم.

عبدي در مورد ادعاي برخي مبني بر اينکه رفتار سوشا حيثيت باشگاه را خدشه‌دار کرد، گفت:  بعضي طوري صحبت مي‌کنند انگار براي اين بنده خدا حکم داده‌اند. نبايد پيشاپيش قضاوت کرد. قضاوت و حکم دادن مربوط به قوه قضاييه مي‌شود و ما نبايد به آن ورود کنيم.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما