۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۹

دلایل تعطیلی روزنامه استقلال

مدیرعامل سابق باشگاه استقلال گفت: باتوجه به اینکه سالی ۴۰۰ میلیون تومان ضرر می‌کردم به تنهایی نمی‌توانستم روزنامه استقلال جوان را منتشر کنم.
کد خبر : ۲۷۸۸۶۸

صراط: مدیرعامل سابق باشگاه استقلال گفت: باتوجه به اینکه سالی ۴۰۰ میلیون تومان ضرر می‌کردم به تنهایی نمی‌توانستم روزنامه استقلال جوان را منتشر کنم.

علی فتح‌الله زاده در خصوص تعطیلی روزنامه استقلال جوان که او صاحب امتیاز آن است اظهار داشت: من حدود 30 سال است بدون کمک از کسی این روزنامه را منتشر می‌کنم و واقعا در حال ضرر دادن هستم، به همین دلیل تصمیم گرفتم برای مدتی انتشار روزنامه را متوقف کنم تا بتوانم از میزان بدهی‌هایم کم کرده و دوباره انتشار آن را آغاز کنم.

وی در پاسخ به این سوال که فکر نمی‌کند تعطیلی این روزنامه که خبرهای مخصوص باشگاه استقلال را منتشر می‌کرد باعث ایجاد خلا در فضای اطلاع رسانی هواداران استقلال شود گفت: خودم از این مسئله ناراحت هستم اما همان طور که می‌دانید هزینه چاپ بسیار سنگین است و فکر می‌کنم در چند وقت آینده ما شاهد این باشیم که چند روزنامه ورزشی دیگر هم تعطیل شود. همان طور که برای مدتی روزنامه 90 تعطیل شد. من دیگر نمی‌توانم به تنهای از عده مخارج انتشار روزنامه برآیم. اما به هواداران استقلال این قول را می‌دهم با بهبود شرایط مالی‌ام دوباره آن‌را منتشر کنم.

فتح‌الله زاده ادامه داد: در این 30 سال هیچ کس به من برای انتشار این روزنامه کمکی نکرد من از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهش می‌کنم که نگاه متفاوت‌تری داشته باشد. امثال من که مثلا در تیراژ 10 هزار تا روزنامه منتشر می‌کردیم نمی‌توانیم به دروغ تیراژ خود را 50 هزار تا اعلام کنیم من نمی‌توانم شرعا چنین کاری انجام دهم تا تسهیلات بیشتری بگیرم و این را هم بگویم که من به عنوان یک نفر نمی‌توانم همه کار برای استقلال انجام دهم.

مدیرعامل سابق باشگاه استقلال در پاسخ به این سوال که چرا پیشنهاد انتشار روزنامه را به مسئولان فعلی باشگاه استقلال نداده تا بلکه هزینه‌ها تقسیم شود گفت: من آن روزی که از استقلال بیرون آمدم با آقای افشارزاده جلسه‌ای داشتم و به او این پیشنهاد را دادم. به او گفتم اگر کل صفحات روزنامه از استقلال تعریف کنم ولی کافی است نیم خط از این تیم انتقادی شود به دلیل اینکه از جمع این باشگاه جدا شده‌اند شائبه‌های زیادی به وجود می‌آید. بهتر است باشگاه مسئولیت انتشار روزنامه را به عهده بگیرد تا هم این روزنامه سرپا بماند و هم هواداران استقلال از آن استفاده کنند. حتی به آقای افشارزاده گفتم هیچ اجاره‌ای از آن‌ها نمی گیرم و حتی می‌تواند دست‌اندرکاران روزنامه به انتخاب خودش باشد. قرار بود به من خبر بدهند که ندادند. من سالی 400 میلیون تومان در حال ضرر دادن هستم و مگر چقدر درآمد دارم که این همه ضرر بدهم.

فتح‌الله زاده ادامه داد: ما همیشه سعی کردیم به رویه‌ای روزنامه را منتشر کنیم که مسائل فرهنگی رعایت شود. همان طور که در بحث درگذشت هادی نوروزی حتی از برخی روزنامه های نزدیک باشگاه پرسپولیس بیشتر تلاش کردیم. یا در بحث اتفاقی که برای سوشا مکانی افتاده به اعضای روزنامه اجازه ندادم حتی یک خط مطلب بنویسند البته نه اینکه بخواهم کار مکانی را توجیه کنم و یا تائید بلکه معتقدم بودم این بازیکن زخمت خود را کشیده و دیگر نباید بیش از این او را درب و داغان کنیم و بگذاریم قانون به اندازه تخلفی که او انجام داده با او برخور کند شاید خیلی‌ها منتظر بودند ببینند روزنامه استقلال جوان چه تیتری در مورد مکانی می‌زند ولی من حتی یک خط هم چیزی ننوشتم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تعطیلی روزنامه تاحدودی به تصمیم او برای ثبت نام در انتخابات فدراسیون فوتبال ربط دارد یا خیر گفت: به هیچ وجه، اتفاقا اگر قرار به این باشد که در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال شرکت کنم الان وقت آن بود که با استفاده از روزنامه‌ام به خودم کمک کنم.

فتح‌الله زاده در پاسخ به این سوال که آیا تصمیمش برای حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال جدی است یا خیر گفت: طبق مشورتی که با دوستانم داشته ام اگر علی کفاشیان نخواهد در انتخابات شرکت کند حتما من ثبت نام می‌کنم. در شرایط فعلی این طور فکر می‌کنم که با توجه به موقعیتی که کفاشیان در AFC پیدا کرده کسی بهتر از او برای مسند فدراسیون نیست. در هر صورت ما باید مصلحت فوتبال کشور را ببینیم نه خودمان را. قرار است این هفته نشستی با کفاشیان داشته باشم تا نقطه نظرات او را در مورد انتخابات بدانم.

مدیرعامل سابق باشگاه استقلال در پایان خاطرنشان کرد: با وجود تعطیلی روزنامه سایت استقلال جوان حفظ می‌شود تا محل ارتباط ما با هواداران برقرار باشد و به همین دلیل هم استاد اردشیر لارودی در کنار من حفظ خواهد شد تا سایت استقلال جوان اداره شود.

منبع: فارس