۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰

تلاش‌ناکام النصرة برای نفوذ‌به شیخ‌مسکین

تلاش عناصر «جبهة النصرة» برای نفوذ به مرکز «شیخ مسکین» سوریه ناکام ماند
کد خبر : ۲۷۸۸۹۲

صراط:  تلاش عناصر «جبهة النصرة» برای نفوذ به مرکز «شیخ مسکین» سوریه ناکام ماند

در پی پیشروی چشمگیر هفته گذشته نیروهای سوری و مقاومت حزب‌الله در شهر «شیخ مسکین» واقع در استان «درعا» و پاکسازی مناطق مهم و راهبردی حومه شهر و همچنین آزادسازی بیش از 60 درصد از شهر، نیمه شب گذشته گروهی از عناصر تروریستی جبهة النصرة حملاتی را از دو محور علیه مواضع نیروهای سوری و مقاومت با هدف نفوذ به مناطق تازه آزاد شده انجام دادند.
محور حملات عناصر تروریستی از حومه شرقی شهر «نوی» به سمت تیپ 82 ارتش و ارتفاع «الهش» و مناطق غربی شهر شیخ مسکین به سمت میدان اصلی شهر«السریاتیل» انجام شد.

 حملات تروریستها با خودروهای مجهز به دوشکا و اسلحه‌های سنگین صورت گرفت اما نیروهای سوری و مقاومت پس از آگاهی از حملات تروریست ها در دو محور موفق شدند تجمع تروریستها را بوسیله موشک و توپخانه مورد حمله قرار دهند و گروهی از نیروهای سوری اقدام به تیراندازی به سمت تروریستها در غرب میدان «السریاتیل» کردند. در این عملیات، بیش از 17 تن کشته و ده‌ها نفر زخمی شدند و تروریستها مجبور به عقب‌نشینی شدند.

 

در صورت تصرف شهر مهم و راهبردی شیخ مسکین از سوی نیروهای سوری و مقاومت تحولی بزرگی در استان درعا رخ خواهد داد و نیروهای سوری می‌توانند به آسانی مناطق مرکزی و جنوبی استان را از طریق ارسال تجهیزات و نیرو از سمت شیخ مسکین پاکسازی کنند.

منبع: فارس
برچسب ها: صراط النصره سوریه