۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۲:۰۷

واکنش عجیب اوباما به دانش آموزان فقیر

مطالعات جدید محققان آمریکایی نشان می‌دهد 86 درصد دانش‌آموزان آمریکایی صبح‌ها گرسنه در کلاس درس حاضر می‌شوند.
کد خبر : ۲۷۹۰۳۸
صراط: گزارش‌های اخیر سازمان بهداشت و تغذیه آمریکا نشان می‌دهد که بیش از 31 میلیون دانش‌آموز در مدارس دولتی آمریکا از غذای مناسبی در وعده ناهار برخوردار نیستند.

قانون (HHFKA) به وسیله باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا در سال 2010 برای تأمین مالی ناهار رایگان در مدارس به مدت 5 سال به امضا رسید و قرار بود در سال 2015 به اتمام برسد اما مدت زمان آن تمدید شد.

براساس این مطالعه که در انجمن Jama انجام شده است، دانش آموزان آمریکایی در مقاطع تحصیلی راهنمایی و دبیرستان در بین سال 2011 تا 2014 میزان کالری و ویتامین‌های مفید موجود در غذا آنها اندازه‌گیری شد و تغذیه رایگان موجبب افزایش ضریب هوشی دانش آموزان شد.

بر این اساس پس از تزریق پول به مبلغ 5/4 میلیارد دلار سطح کیفیت غذای دانش‌آموزان (MAR) از 58/7 در عرض سه سال به 75/6 افزایش یافت و همچنین مقدار موادغذایی کم کالری به طور متوسط از 1/65 به 1/44 کاهش پیدا کرد.

نویسنده این پژوهش می‌گوید: اجرای استانداردهای غذایی با کیفیت بالا با مصرف میوه و سبزیجات و تنوع آن ها رابطه مستقیمی دارد و برنامه ناهار مدارس یک امری ضروری در جهت پایان دادن به گرسنگی کودکان است و معلمان مدارس می‌گویند، 86 درصد از دانش‌آموزان گرسنه و بدون خوردن صبحانه به مدرسه می‌آیند و طرح ناهار رایگان ویژه دانش‌آموزانی است که زیر 13 درصد خط فقر قرار دارند.

قانون HHFKA فرصتی مناسب در جهت رفع گرسنگی کودکان نیازمند است به طوری که در ایالت کالیفرنیا این قانون را در تمام طول سال برای سالم ماندن کودکان اجرا می کنند و دکتر هاگر استاد دانشگاه مرینلند در حال مجاب کردن مسئولین برای ادامه دادن به این طرح است.

گفتنی است طرح HHKA طرحی بسیار موفق در جهت کاهش گرسنگی بوده است و مردم امیدوارند که دولت‌ آمریکا این طرح را بدون وقفه انجام دهد.