۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۷

یمن:حمله به‌سفارت ایران راتکذیب می‌کنیم!

وزارت خارجه یمن و ائتلاف سعودی ضد یمن حمله هواپیماهای عربستان به سفارت ایران در یمن را تکذیب کردند!
کد خبر : ۲۷۹۵۲۶
صراط: به نقل از رویترز، وزارت امور خارجه یمن و ائتلاف سعودی علیه یمن حمله هواپیماهای عربستان به سفارت ایران در یمن را تکذیب کردند.

خبرگزاری رسمی وابسته به دولت عربستان (SPA) اواخر وقت شب کذشته با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: فرمانده ائتلاف سعودی حمله هواپیماهای این کشور به سفارت ایران در صنعا را تکذیب می کند.

این بیانیه در ادامه مدعی شد: عربستان هیچ حمله ای را در حوالی و یا در نزدیکی سفارت ایران در یمن به انجام نرسانده است.

رویترز در ادامه به نقل از خبرگزاری یمنی صباء اعلام کرد وزارت امور خارجه یمن هدف قرار گرفتن سفارت ایران در یمن را رد می کند.

این در حالیست که خبرگزاری آلمان روز گذشته به نقل از احمد عسیری سخنگوی ائتلاف سعودی علیه یمن اعلام کرده بود: جنگنده های ائتلاف حملات گسترده ای را علیه صنعا در شب چهارشنبه و پنجشنبه انجام دادند و سکوی های پرتاپ موشک حوثی ها را هدف قرار دادند.

پیشتر حسین جابری انصاری سخنگوی وزارت امور خارجه حمله موشکی هواپیماهای عربستان به سفارت جمهوری اسلامی ایران در صنعا را که موجب وارد شدن خسارت هائی به ساختمان سفارت و زخمی شدن تعدادی از نیروهای حفاظت نمایندگی شد، به شدت محکوم کرد.

رژیم سعودی طی روزهای گذشته در حالی هیاهوی بسیار درباره تعرض به سفارت خود در تهران به راه انداخته که با حمله به سفارت ایران در صنعا نشان داد بهایی به قوانین بین المللی نمی دهد.

منبع: مهر