۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۰۳:۲۷

بچه‌های‌مردم در فضای‌مجازی چه می‌کنند؟

برنامه «بچه‌های مردم» این هفته به این موضوع می‌پردازد که بازی‌های رایانه‌ای و فضای مجازی چند درصد از وقت نوجوانان را به خود اختصاص می‌دهند.
کد خبر : ۲۷۹۵۸۷
صراط: مجتبی احمدی - تهیه‌کننده و کارگردان هنری بچه‌های مردم - گفت: با توجه به همزمانی فصل امتحانات و پدیده‌ای که با عنوان فضای مجازی و بازی های رایانه ای بیشتر وقت نوجوانان را به خود اختصاص داده است، بر آن هستیم که در هفته پیش‌رو با لحن و بیانی خودمانی به جایگاه این پدیده نوظهور که هر روز رنگ و لعابی جدیدی به خود می‌گیرد، بپردازیم.

احمدی ادامه داد: قطعا با تیم کارشناس و اعضای اتاق فکر ما هم عقیده هستید که نوجوانان این روزها بخش اعظمی از زمان خود را به بازی‌های رایانه‌ای و فضای مجازی اختصاص می‌دهند. بسیاری از رفتارها، برخوردها، واکنش‌ها، روابط نوجوانان در خانواده و اجتماع به این مساله برمی‌گردد و اگر نخواهیم بگوییم خانواده در این مسیر با نوجوان همراه است می‌توانیم بگوییم کنترل و نظارت بر این مساله تا حدود زیادی از دست پدر و مادر خارج است.

مجتبی احمدی معتقد است: به این نتیجه رسیدیم که باید باز هم با خود نوجوان وارد گفت‌وگوی فرهنگی بشویم با این توضیح که همانند دیگر چالش‌ها و مسایل مرتبط با نوجوانان این بار هم گره‌گشایی از این معضل را با کمک مخاطب خاصمان به نتیجه برسانیم.

تهیه‌کننده «بچه‌های مردم» می‌گوید: پرخاشگری، انزوا، فاصله گرفتن نوجوان از خانواده، از بین رفتن گفت و گو، تعامل و مشارکت که در تعاریف خانواده می آید محصول ناخواسته فضای مجازی، بازی های رایانه ای و اقلامی از این دست است که متاسفانه نیاز است تا حدودی این بار خانواده ها نیز با ما همراه باشند.

مجتبی احمدی از حضور اعضای تیم ملی فوتبال هنرمندان، سارا روستا پور مجری برنامه های کودک و نوجوان، نوجوانان نخبه موفق و کارشناسان حوزه آسیب‌های اجتماعی از جمله دکتر همایون هاشمی در برنامه این هفته خبر داد.

عبدالله روا مجری پسرانه ما و کماکان محیا اسناوندی مجری دخترانه در برنامه بچه های مردم هستند که از شنبه تا چهارشنبه حوالی ساعت 16 روی آنتن شبکه یک می رود.

منبع: ایسنا
خبر فوری

رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت/ پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم